آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن تولید مشترک ایران ـ کوبا در بندرعباس



صبح امروز طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استان هرمزگان، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا تولید مشترک ایران و کوبا در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، از ساعت ۹ صبح امروز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا تولید مشترک ایران و کوبا با حضور استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه در استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.

این واکسن در فاز ۳ مطالعات بالینی در بندرعباس بر روی ۳ هزار داوطلب تزریق شد که البته از آن جا که کار دقیق علمی و مقایسه نمونه‌ای در مورد این واکسن انجام می‌گیرد به ۲۰ درصد از داوطلبان دارونما تزریق می‌شود.

حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حاشیه این مراسم گفت: فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن تولید مشترک ایران و کوبا امروز در بندرعباس آغاز شد و امیدواریم ظرف مدت ۱۰ روز کار واکسیناسیون ۳ هزار داوطلب را انجام دهیم.

او افزود: واکسن به داوطلبان در دو مرحله تزریق می‌شود، این داوطلبان در بازه سنی ۱۸ تا ۸۰ سال هستند و به مدت ۲ ماه تحت نظر پزشک قرار خواهند داشت و علائم آن‌ها رصد می‌شود.

فرشیدی گفت: پس از نتیجه بخش بودن این فاز و اطمینان از ایمنی بخشی، واکسن برای واکسیناسیون عمومی آماده می‌شود و مردم در سراسر کشور از این نعمت بهره‌مند خواهند شد.

او تاکید کرد: به اثر بخشی این واکسن اطمینان داریم کما اینکه همسر بنده نیز امروز واکسن را دریافت کرد و امیدواریم با پایان این مرحله از کارآزمایی بالینی واکسیناسیون عمومی آغاز شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اگر مردم استان علاقمند به دریافت این واکسن هستند می‌توانند ثبت نام کنند و همکاران اولویت بندی خواهند کرد، ثبت نام بیشتر مردم می‌تواند در آینده بر روی سهیمه دریافتی استان نیز تاثیر گذار باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها