بخشی از دیوار قلعه پرتغالی‌ها فرو ریخت



معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان از فرو ریختن بخشی از دیوار قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز خبر داد.

  

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، عباس نوروزی در تشریح این خبر افزود: بخش فروریخته نزدیک به ۳۰مترمربع از دیوار این قعله است که قرار بود بازسازی شود.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اضافه کرد: هفته گذشته بحث بازسازی این بخش از دیوار که به علت فرسودگی بیش از حد ترک خورده بود در شورای فنی استانداری مطرح شده و مقرر بود پس از تایید وزرات میراث فرهنگی بازسازی شود.

وی در پایان اضافه کرد: مجموعه قعله پرتغالی‌ها ۱۱۵۰۰ مترمربع مساحت دارد که مرمت و بازسازی آن به لحاظ بزرگی و معماری پیچیده دارای سختی‌های زیادی است.

به گزارش صبح ساحل، قلعه پرتغالی‌ها در جزیره هرمز، مردادماه سال گذشته خبرساز شد. انتشار تصاویری از قبل و بعد مرمت (!) این بنا، در فضای مجازی واکنش‌های منفی بسیاری را به‌ دنبال داشت. درنتیجه این واکنش‌ها، مرمت قلعه متوقف شد. پس از توقفی چندماهه، مرمت قلعه پرتغالی‌ها در اواخر شهریورماه ۹۹ دوباره از سرگرفته شد. حالا اما قلعه پرتغالی‌ها با موضوع «ثبت جهانی» دوباره به صدر اخبار برگشته‌است.

در فروردین‌ماه سال جاری خبری مبنی‌بر این منتشر شد که وجود زمین فوتبال در حریم قلعه پرتغالی‌ها مانع ثبت جهانی آن شده‌است. معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان در مورد ساخت زمین فوتبال و آلاچیق در حریم قلعه پرتغالی‌ها در جزیره هرمز گفته بود: «قلعه پرتغالی‌ها اثر ملی است که حریم شخصی دارد. با کمال تأسف در ادوار گذشته شهرداری هرمز آلاچیق‌ها را احداث کرده‌است. به آن‌ها تذکر دادیم این‌جا جای آلاچیق نیست و امکان ریزش وجود دارد».به گفته «عباس نوروزی» در شرایطی که پرونده ثبت جهانی قلعه پرتغالی‌ها در حال آماده شدن است، برپایی این زمین فوتبال و آلاچیق‌ها مانع بزرگی بر سر راه نهایی شدن این پرونده از سوی کارشناسان یونسکو است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها