مدیر کل راهداری هرمزگان خبر داد:

تلاش برای رفع مشکلات مسیر های صعب‌العبور کوشاه احمدی در سال جاری



مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از آسفالت 50 کیلومتر از مسیرهای دهستان کوهشاه بخش احمدی شهرستان حاجی آباد و تلاش این اداره کل جهت رفع عمده مشکلات مردم شریف و اهالی محترم این منطقه مخصوصاً در محدوده مسیرهای صعب العبور، تا پايان سال جاری خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، یوسف عابدینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان با اشاره به اینکه در دهستان کوشاه بخش احمدی شهرستان حاجی آباد، بیش از 150 کیلومتر راه روستایی وجود دارد گفت: تاکنون 54 کیلومتر از این مسیرها شامل مازگرد _ احمد آباد، پور – کلیتوییه، قطعه اول پور – مازگرد، حسن آباد - چاله مورت و همچنین حسن آباد به سمت دوراهی گیشاب آسفالت شده است.

 یوسف عابدینی افزود: با توجه به صعب العبور بودن محورهای مواصلاتی روستاهای این دهستان، عملیات بازگشایی بیش از 40 کیلومتر از این مسیرها طبق نقشه های مصوب و استاندارد انجام شده است.

وی با اعلام اینکه پس از انتقال وظایف ساخت راههای روستایی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، این اداره کل نسبت به فراهم کردن مقدمات قانونی و واگذاری کار از طریق مناقصه به پیمانکاران واجد شرایط اقدام نموده است خاطرنشان کرد: پس از طی چندین مرحله برگزاری مناقصه، دو شرکت راهسازی برج سازان سارین و فولاد گستران ساحل ساز به عنوان پیمانکاران پروژه های چاله مورت تا بنه دان، محور های آنتنی چاله الیاس و    باغ چنار، کوشاه جنوبی حدفاصل احمد آباد به آببید کوشاه و اصلاح گردنه های معدن و کجین انتخاب شده اند.

وی از تحویل زمین به هر دو پیمانکار خبر داد و افزود: در حال حاضرکارگاه تجهیز شده است و ماشین آلات راهسازی برای آغاز عملیات اجرایی پروژه های مذکور، در منطقه مستقر می باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ضمن تشکر از فرماندار شهرستان حاجی آباد، مدیرعامل بنیاد علوی و فرمانده سپاه امام سجاد (ع)، ادامه داد: طبق تفاهم صورت گرفته یک اکیپ مجزای راهسازی نیز توسط بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) در مسیر حدفاصل حسن آباد به سمت دوراهی رزدر و چالغان مستقر شده و در حال حاضر در حال اجرای عملیات زیرسازی و تکمیل خاکبرداری مسیر می باشد.

عابدینی تاکید کرد: با پیگیری های مستمر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در رفع مشکلات جاده ای دهستان کوشاه، هم اکنون سه اکیپ راهسازی در مسیرهای این منطقه استقرار شده اند و امیدواریم در 6 ماهه اول سال‌جاری، عمده مشکلات مردم شریف و اهالی محترم کوشاه احمدی مخصوصاً در محدوده مسیرهای صعب العبور گردنه های معدن، مه گیر، کوجین، کوه سفید و بنه دان رفع شده و تا پایان سال حداقل 50 کیلومتر از مسیرهای مذکور آسفالت و تحویل مردم شریف این دهستان گردد.

این مقام مسئول عمده مشکل در به تعویق افتادن عملیات راهسازی این منطقه را عدم استقبال شرکت‌های راهسازی از شرکت در مناقصات و کافی نبودن اعتبار جهت تکمیل پروژه ها دانست و یادآور شد: اکیپ‌های راهداری این  اداره کل در شهرستان حاجی آباد، بصورت مستمر نسبت به تسطیح و رگلاژ مسیرهای مواصلاتی دهستان کوهشاه اقدام نموده و در جریان سیل اخیر نیز در اولین فرصت با اعزام ماشین آلات راهداری، نسبت به بازگشایی مسیرهای مسدود شده اقدام نموده و در حال حاضر نیز در منطقه مستقر می باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها