42 بیمار مرگ مغزی به 99 بیمار نیازمند عضو زندگی بخشیدند



رئیس واحد اهدای عضو هرمزگان از نجات جان 99 بیمار نیازمند عضو با گذشت و ایثار خانواده 42 بیمار مرگ مغزی طی 4 سال اخیر و از سال 97 تا کنون در هرمزگان خبر داد.
به گزارش صبح ساحل، دکتر محمود حسین پور گفت: خانواده 42 بیمار مرگ مغزی در استان از سال 1397 تاکنون رضایت خود را مبنی بر اهدای عضو پیوندی به بیماران نیازمند اعلام و در این امر خداپسندانه شرکت کرده اند.
دکتر حسین پور با اشاره به اینکه اهدا عضو امری خداپسندانه است و به خوبی هم در بین خانواده های هرمزگانی جا افتاده است، ابراز کرد: با تلاش بی دریغ سفیران و همکاران واحد اهدای عضو استان خوشبختانه این امر خیر در بین خانواده های هرمزگان کاملا تبیین شده است.
وی اظهار کرد: از آغاز فعالیت واحد اهدای عضو در استان تا کنون 127 بیمار بر اثر حوادث و بیماری دچار مرگ مغزی و کاندید اهدای عضو شدند که از این تعداد 39 بیمار به دلیل عدم رضایت خانواده اهداء صورت نگرفت، 46 بیمار غیر قابل اهداء تشخیص داده شد و 42 بیمار موفق به اهدای عضو و نجات جان بیماران نیازمند عضو شدند.  
رئیس واحد اهدای عضو هرمزگان عنوان کرد: از بین اهداء کنندگان عضو در هرمزگان 32 نفر آقا و 10 نفر خانم می باشند که با انجام این عمل خیر 99 بیمار نیازمند عضو زندگی دوباره ای را آغاز کردند.
دکتر حسین پور خاطر نشان کرد: کوچکترین اهداء کننده عضو پسر یک سال و هفت ماهه و بزرگترین فرد نیز آقای 69 ساله بوده است.
رئیس واحد اهدای عضو هرمزگان با اشاره به آغاز بکار واحد اهدای عضو در هرمزگان گفت: این واحد فعالیت رسمی خود را از آذر ماه سال 1397 آغاز کرد
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها