«دُختُن بندری» قهرمان فوتبال ساحلی



صبح ساحل ، سیاسی - بانوان ورزشکار هرمزگان باردیگر موفقیتی کشوری را نصیب استان کردند. بانوان تیم فوتبال ساحلی شهرداری طی روزهای گذشته با به دست آوردن مقام قهرمانی لیگ برتر ، استعداد فوتبالی بانوان این خطه را به رخ هموطنان کشید. به دنبال موفقیتهای بانوان درتیمهای والیبال و فوتبال و ورزشهای انفرادی ، قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ساحلی مهرتأیید مجددی بود بر استعداد ورزشی انکارناپذیر بانوان این استان. اگر هر فرصت یا تمایلی برای بهره برداری از حضور بانوان در عرصه ورزشی وجود داشته باشد ، دیگر هیچ  شکی برای تضمین موفقیت در صورت حمایت آنها وجود ندارد. بانوان هرمزگان در سالهای اخیرنشان داده جمعیتی بسیار فعال است که برای حضور در عرصه های مختلف اجتماع ، همچون سایر بانوان کشور تشنه فرصت و امکان است. بانوی هرمزگانی همچون سایر بانوان کشور ، دیگر تنها به پیله خانواده اکتفا نمی کند و خواهان پرواز به قله های موفقیت است. قله هایی که نمایانگر تلاش آنها و عرصه اعلام حضورش است. اودیگر فقط جنس ضعیف در خدمت دیگری نیست که به انتظار تماشای مردان جامعه و موفقیت آنها بنشیند و تشویق کند ، بلکه امروز او خود صاحب نقشی است که می تواند دستاوردهای تحسین برانگیزی را به ارمغان بیاورد. او دیگر کسی نیست که تنها در نقشی که تاریخ برایش تعریف کرده بگنجد ، بلکه او بخشی از جامعه است که برای خود هرنقشی که اراده کند را اجرامی کند.  بانوانی که ساعتها و ماه ها و سالیانی را برای رسیدن به هدف قهرمانی صرف می کند مفهوم خواستن را به عمل رسانده و می خواهد سازنده باشد و نقش آفرین، سازنده اجتماع و نقش آفرینی در عرصه هایی که هرروز بیشتر آنرا فتح می کند. امروز عرصه ورزش را یکی از مناسبترین و موثرترین راه ها برای اثبات اراده اش می بیند وبا انتخاب آن هرچه بیشتر توانایی هایش در افتخارآفرینی برای استانش را به نمایش گذاشت. همین بانوان هستند که جامعه بانوان هرمزگانی را و دردرجه بعد کل هرمزگان را نمایندگی می کنند و پرچم پیروزی را به نام هرمزگان بالامی برند ، این یعنی اینکه همه چیز در تقسیم زن و مرد که زاییده تفکر تاریخی بود تغییرکرده، او با اثبات توانمندیهایش ، مرحله به مرحله نگاه ها را به خود تغییرمی دهد ، چه کسی بخواهد وچه نخواهد.

این امتیاز و این افتخاربادانستن شرایطی که فوتبال ساحلی سطح مردان هم مورد بی مهری است و باعلم به اینکه اصولا اگر امکانی هست همواره مردان در اولویتند، امتیاز و افتخاری است که به سادگی حاصل نشده است. بیش و پیش از آنکه هرانگیزه ای عامل این برتری بوده باشد، همت و اراده و استعداد و تلاش آنها مهمترین عامل این موفقیت موثر بوده است.

این پیروزی نه تنها به خاطر تلاشها وشایستگی ها و زحمات تک تک بازیکنان و مربیان که حضور بانوی هرمزگانی را با موفقیت به ثبت می رساند ، بلکه همزمان به خاطر انگیزه ای که در سایر بانوان و زنان این سرزمین می پراکند و سربلندی ای که برای این بخش از جامعه دارد قابل ستایش و تقدیر است. سپاس بانوی هرمزگانی ، همیشه سربلند باشی.

دورنهایی مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی بانوان کشور با حضور چهارتیم به میزبانی شهرداری بندرعباس در زمین ساحلی غدیر برگزار شد. شهرداری بندرعباس در دورمقدماتی این مسابقات پس از برتری مقابل تیم‌های گیلان، حرم گناوه و هشتگرد کرج که مسابقات به میزبانی گیلان انجام شد با 9 امتیاز به مرحله نهایی راه یافت. دراین گروه حرم گناوه دوم شد تا به همراه نماینده هرمزگان به مرحله پایانی راه پیدا کند. درگروه اول دورمقدماتی هم که درمازندران برگزار شد مس‌رفسنجان قهرمان سال گذشته این مسابقات به همراه کوثرچهارمحال موفق شدند جواز حضور درمرحله نهایی مسابقات لیگ‌برتر فوتبال ساحلی بانوان را بگیرند.

درمرحله نهایی مسابقات بانوان هرمزگانی که از لباس‌های سفید وقرمز دراین رقابت‌ها استفاده می‌کردند در سه مسابقه‌ای که با تیم‌های مس‌رفسنجان ،کوثرچهارمحال وبختیاری وحرم گناوه انجام دادند سه پیروزی قاطع به دست آوردند تا جام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران را از مس‌رفسنجان  پس بگیرند ودوباره فوتبال ساحلی بانوان هرمزگان قهرمان ایران شود.  دیدارهای روز نخست:

شهرداری بندرعباس 4 مس رفسنجان 3

در دیدار روز نخست مرحله‌نهایی مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی بانوان ایران شهرداری دریک بازی برتر موفق شد چهار برسه مس‌رفسنجان قهرمان سال‌گذشته را شکست بدهد. با این پیروزی شهرداری بندرعباس عزم خود را برای قهرمانی جزم کرد. دراین بازی چهارگل تیم شهرداری بندرعباس را مهسا عرب دو گل وملیحه ‌نورالدینی وفاطمه معماری به ثمر رساندند. سه گل تیم مس رفسنجان را هم فاطمه سهرابی دوگل ومرضیه صادقی زدند.

 حرم گناوه 8 کوثرچهارمحال‌بختیاری 3

در دیدار تیم‌های حرم گناوه وکوثر چهارمحال بختیاری این تیم حرم گناوه بود که کارش را طوفانی آغاز کرد تا خودش را به عنوان یک مدعی معرفی کند. بانوان حرم گناوه دراین مسابقه هشت بار دروازه کوثر چهارمحال را توسط شش بار فاطمه عبدالهی، زهرا خواجه وخدیجه حمیداوی باز کردند. سه گل تیم کوثر چهار محال را هم مریم بزرگ‌نیا دو گل وشقایق باقری به ثمر رساندند.

 دیدار روز دوم مسابقات:

 شهرداری بندرعباس 17  کوثرچهارمحال  1

شاگردان حمیده سلطانی زاده در روز دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی بانوان ایران باران گل برسرحریف خود باریدند. سفیدپوشان شهرداری که می‌خواستند قدرت خود را به رخ حریفان بکشانند ونشان دادند که سال گذشته براثریک اتفاق جام قهرمانی را از دست دادند درمقابل کوثر هرچه می‌خواستند گل زدند. دراین مسابقه مهسا عرب 9 بار برای شهرداری گل زد. فاطمه یگانه چهار با دروازه کوثر را باز کرد. فاطمه معماری وملیحه نورالدینی هم هرکدام دوبار برای بانوان شهرداری گلزنی کردند. تنها گل تیم کوثرچهارمحال را هم فاطمه پولادی به ثمر رساند.

 مس‌رفسنجان 5   حرم گناوه 4

مس‌رفسنجان که شکست بدی از شهرداری بندرعباس در روز نخست خورد در دیدار دوم خودش به دنبال آن بود که حرم گناوه را شکست دهد تا با پیروزی براین تیم امیدوار باشد تا شهرداری هم در بازی آخرش مغلوب حرم‌گناوه شود ودوباره جشن قهرمانی برپا کنند. دراین مسابقه مس‌رفسنجان موفق شد پنج‌بار دروازه‌ی حرم گناوه را با گل‌های هما آقایی،محبوبه ملایی و فیروزه صادقی (سه‌گل) باز کنند. چهارگل تیم حرم گناوه را هم زهرا خواجه، فاطمه عبدالهی و رقیه راد به ثمر رساندند.

 روز پایانی مسابقات

 شهرداری بندرعباس 6    حرم گناوه 3

درروز سوم وپایانی مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی بانوان ایران تیم شهرداری بندرعباس می‌توانست با یک گل هم قهرمانی لیگ برتر باشد. شاگردان سلطانی‌زاده دراین مسابقه ابتدا حریف را دست‌کم گرفتند واین امر باعث شد که دوگل از حریف خود عقب بیفتند اما فریادهای سرمربی وکاپیتان تیم شهرداری باعث شد تا فوتبالیست‌های قرمزپوش شهرداری به خودشان بیایند و درادامه با یک بازی برتر موفق شوند شش برسه حرم گناوه را شکست دهند. گل‌های شهرداری را دراین مسابقه مهسا عرب خانم گل مسابقات که دراین دوره از مسابقات 30 گل به ثمر رساند وخانم‌ها ملیحه‌نورالدینی، فاطمه‌معماری وفاطمه یگانه به ثمر رساندند.

 مس‌رفسنجان 4     کوثرچهارمحال 1

دردیدار مس‌رفسنجان وکوثر چهارمحال تیم مس موفق شد چهاربریک کوثر چهارمحال را شکست دهد. این پیروزی  هم نتوانست مانع از آن شود که هرمزگان قهرمان نشود زیرا شهرداری توانسته بود مس را شکست بدهد وبا 9 امتیاز قهرمان شود. مس رفسنجان با 6 امتیاز برسکوی دوم ایستاد. دراین مسابقات حرم گناوه هم با سه امتیاز مکان سوم را ازآن خود کرد.

 گفت‌وگو ها :

معظم گودرزی : پاداش ویژه می‌دهیم

معظم گودرزی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس با تبریک قهرمانی به بانوان شهرداری گفت: برای قدردانی از این قهرمانی پاداش ویژه‌ای برای بانوان فوتبالیست درنظرگرفته‌ایم وبه زودی هم قراردادهای آن‌ها پرداخت خواهد شد. وی گفت: بانوان شهرداری نشان دادند که درصورت حمایت می‌توانند همیشه موفق باشند و این قول را خواهم داد که حمایت ازاین تیم همچنان ادامه داشته باشد.

 سنگربان  تیم شهرداری بندرعباس :

باهمت بازیکنان ومسولان  قهرمان شدیم

سنگربان   تیم فوتبال شهرداری بندرعباس با قدردانی از عملکرد مربیان و هم تیمی هایش  گفت: این قهرمانی با همت بازیکنان ومسوولان باشگاه شهرداری به دست آمد. وی اظهارداشت: سطح بازی‌ها بسیار بالا بود وهرچهارتیم به دنبال قهرمانی بودند اما از شرایط میزبانی وحمایت هواداران خود استفاده کردیم وقهرمان شدیم.مهدی زاده گفت: خدا را شکر که توانستیم از اعتبار فوتبال هرمزگان به خوبی دفاع کنیم و شرمنده هواداران خود نباشیم. سنگربان موفق  تیم فوتبال ساحلی بانوان هرمزگان در پایان گفت: انتظار داریم حمایت شهرداری از تیم فوتبال بانوان کوتاه نباشد واین حمایت ها  همچنان ادامه داشته باشد.

 سرمربی مس رفسنجان: از داوران راضی نبودم

سعیده نامجو ضمن تبریک قهرمانی تیم فوتبال ساحلی شهرداری بندرعباس گفت: متاسفانه داوران این دوره از مسابقات خوب نبودند وفدراسیون وکمیته داوران باید از داوران بهتری درمرحله نهایی استفاده می‌کرد. وی اظهارداشت: مسابقات فوتبال ساحلی لیگ برتر بانوان مسابقات کوچکی نیستند وباید مسوولان فدراسیون به آن ارزش بیشتری قائل شوند.

 سرمربی حرم گناوه: هم تیم‌ها قدر بودند

سرمربی تیم فوتبال ساحلی حرم گناوه گفت: مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی بانوان دراین چندسال رشد خوبی داشته است ولی باید به دنبال آن بودکه تمامی استان‌ها حداقل یک تیم دراین مسابقات داشته باشند. معصومه بهمن‌یاری اظهارداشت: همه تیم‌ها دراین رقابت‌ها قدر بودند ومقام قهرمانی به دست آوردند سخت بود که شهرداری بندرعباس به این مهم دست یافت و من هم این قهرمانی را به آن ها تبریک می‌گویم.

 سرمربی چهارمحال :

بازیکنان به این هوا عادت نداشتند

سرمربی تیم فوتبال ساحلی علت اصلی موفق‌نشدن تیمش دراین مسابقات را شرایط آب‌وهوا ذکر کرد وگفت: آب‌وهوای چهارمحال وبختیاری بسیار سرد است اما هوای هرمزگان بسیار گرم بود وبازیکنانم به این هوا عادت نداشتند ونتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند. ناصحی اظهارداشت: امیدوارم درسال‌های آتی تیم‌ملی بانوان دراین رشته تشکیل شود چرا که پتانسیل‌های زیادی دربانوان ایرانی دیده می‌شود. وی گفت: تمامی بازیکنان به دنبال درخشش هستند تا مسوولان فدراسیون یک تیم ملی برای آن‌ها تشکیل دهند.

 سرمربی شهرداری بندرعباس :

پتانسیل بالایی در ورزش بانوان وجود دارد

سرمربی تیم فوتبال ساحلی بانوان شهرداری بندرعباس گفت: با اقتدار و تکیه بر بازیکنان بومی خود توانستیم اقتدار فوتبال هرمزگان را به اثبات همگان برسانیم. هاجر سلطانی زاده افزود: در این دوره از مسابقات به خوبی توانستیم با اتکا بر قدرت بازیکنان خود و انسجام تاکتیکی و بهره گیری از نقاط ضعف و قوت تیم های حریف به برتری دست یافته و سکوی نخست را از آن خود کنیم. وی با بیان این که نشان دادیم لیاقت فوتبالیست های بانوان هرمزگانی بالاتر از وضعیت کنونی است، اظهار کرد: در استان هرمزگان پتانسیل و ظرفیت بالایی در ورزش بانوان وجود دارد که با حمایت مسئولان ورزش استان این ظرفیت ها به بار بنشیند. سرمربی تیم فوتبال ساحلی بانوان شهرداری بندرعباس با تقدیر از عملکرد بازیکنانش خاطرنشان کرد: هرمزگان در فوتبال کشور حرف های زیادی برای گفتن دارد که برخی کمبود ها باعث شده تا نتوانیم در سطح نخست فوتبال و فوتسال کشور حضور داشته باشیم. سلطانی زاده در پایان گفت: از مسئولان شهرداری بندرعباس به ویژه شهردار و رئیس هیات مدیره باشگاه شهرداری بندرعباس که با حمایت های خود زمینه ساز این موفقیت بزرگ شدند، تقدیر می کنم.

 پریا شهریاری  : سطح مسابقات بالا بود

پریا شهریاری رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی ایران سطح مسابقات را بسیار بالا دانست وگفت: متاسفانه هنوز ابلاغ رسمی برای تشکیل تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان نشده است اما ما هرساله بهترین بازیکنان را گلچین می‌کنیم تا موقع تشکیل تیم ملی با مشکل روبرو نشویم.وی اظهارداشت: شهرداری بندرعباس برای برگزاری این رقابت‌ها زحمات زیادی کشیده بود وتیم استان هرمزگان هم لیاقت آن را داشت که قهرمان این مسابقات شود.

 وی گفت: تلاش برای فوتبال بانوان باید بیشتراز این باشد زیرا بانوان، پتانسیل آن را دارند که جایگاه بالاتری در ورزش داشته باشند.

 پرتویی مسوول مسابقات: شهرداری میزبان سربلند بود

رقیه پرتویی مسوول برگزاری مسابقات میزبانی شهرداری بندرعباس را بسیار مناسب دانست وگفت: برای برگزاری یک دوره از مسابقات عوامل زیادی زحمت می‌کشیدند ودراین دوره از مسابقات هم شهرداری بسیار تلاش کرد وبه نظر بنده از میزبانی سربلند بیرون آمد. وی در پایان مسابقات گزارشی از مسابقات اعلام کرد وگفت: دراین دوره از مسابقات شناخت تیم قهرمان از روز اول سخت بود زیرا هرچهار تیم نشان دادند که برای قهرمانی آمده بودند ولی شهردرای توانست این عنوان را به دست بیاورد.

 حمیده سلطانی‌زاده: به حق خودمان رسیدیم

حمیده‌سلطانی‌زاده که همه‌کاره این مسابقات بود گفت: به حق‌مان رسیدیم واگر قهرمان نمی‌شدیم بسیار ناراحت می‌شدم. کاپیتان  تیم فوتبال ساحلی بانوان شهرداری درادامه گفت: همیشه بانوان هرمزگان نشان داده‌اند که اگر حمایت شوند جواب حمایت را با قهرمانی می‌دهند. وی گفت: سال گذشته هم که نتوانستیم قهرمان شویم به دلیل عدم حمایت بود ولی دراین سال شهرداری به خوبی حمایت کرد وتوانستیم قهرمانی را به دست بیاوریم.

 مهسا عرب: برای خانم گلی تلاش زیادی کردم

مهسا عرب زننده 30 گل در مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی بانوان ایران و خانم گل این رقابت‌ها گفت: برای این که بتوانم قهرمان ایران وخانم گل شوم شب‌وروز تلاش کردم وبه لطف خداوند وحمایت خانواده‌ام و مربیانم توانستم به خواسته خودم برسم.

وی اظهارداشت: تمامی بازیکنان تیم شهرداری درخانم گل‌شدن من نقش داشتند که از همه آن‌ها تشکر می‌کنم. وی در پایان خواست تا شهرداری همچنان از این تیم حمایت کند.

 مراسم اختتامیه:

مراسم اختتامیه این رقابت‌ها بسیارباشکوه برگزار شد. دراین مراسم که با حضور دانشور مدیرکل ورزش وجوانان استان، خانم پریا شهریاری رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی ایران، رقیه پرتویی مسوول برگزاری مسابقات ،خانم گودرزی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، پروین علیزاده عضو شورای شهر بندرعباس، خانم پورغلام رئیس ورزش بانوان اداره کل ورزش وجوانان وعبدالمجید دبیده رئیس هیات فوتبال استان برگزار شد کاپ قهرمانی  به تیم‌های برتر اهداء شد واز مهسا عرب خانم گل و داوران این مسابقات هم قدردانی به عمل آمد.

 اسامی بازیکنان وکادرفنی شهرداری بندرعباس:

ملیحه‌نورالدینی، فاطمه‌معماری، فاطمه‌یگانه، طیبه ایرانی، مهسا عرب، مهدیه خدمتکاری، وجیه ژاله، مژگان مهدی‌زاده، آدینه حسن‌زاده، منصوره جعفرپور، معصومه حسین‌زاده و فریبا سهرابی. سرمربی:  هاجرسلطانی‌زاده ، مربی: حمیده سلطانی‌زاده، سرپرست: شهربانوکمالیان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها