تاثیرات کرونا بر بینایی چگونه است؟



کووید-۱۹ روی بدن هر فردی با علائم مختلفی ظاهر می‌شود. برخی از افراد مبتلا، علائم خفیف تا متوسطی دارند؛ درحالی‌که بعضی دیگر نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند. با این حال مواردی همچون اختلال بینایی در کنار ابتلا به ویروس کرونا به ندرت اتفاق می‌افتد. اگرچه ویروس کرونا در اصل به ریه ها حمله می‌کند اما با ابتلا به ناهنجاری‌های چشم مانند التهاب ملتحمه یا «چشم صورتی» و «رتینوپاتی»، بیماری نیز ارتباط دارد که باعث از بین رفتن بینایی می‌شود.
این ویروس همان‌طور که از مخاط بینی و دهان وارد بدن می‌شود، می‌تواند از طریق چشم هم به بدن منتقل شود. همان‌طور که قطرات ویروس از طریق دهان و بینی ما خارج می‌شوند، ویروس هایی مانند کووید-۱۹ قادر به آلوده کردن چشم افراد نیز هست. وقتی عطسه می‌کنیم، سرفه می‌کنیم یا حتی بدون پوشش دهان صحبت می‌کنیم، ذرات ریز ویروس را از دهان یا بینی خود روی صورت شخص دیگری انتقال می‌دهیم که قابل استنشاق است و چشم‌ها را نیز آلوده می‌کند. عینک یا شیلدهای محافظتی صورت می‌تواند در جلوگیری از ویروس کووید-۱۹ موثر باشد.
ورم ملتحمه که به چشم قرمز یا چشم صورتی نیز شناخته می‌شوند، معمولا هر دو چشم را تحت تاثیر قرار می‌دهد که باعث آبریزش، التهاب و خارش همراه با احساس سوزش می‌شود. همچنین باعث می‌شود که چشم ورم کند و به مژه‌ها بچسبد که این معمولا به دلیل آلرژی یا عفونت ایجاد می‌شود. وقتی که این عارضه با کووید-۱۹ همراه شود، در مراحل آخر این بیماری و در کنار علائم شایع‌تر مانند سرفه و تب مداوم یا با از دست دادن حس چشایی ظاهر می‌شود. اگر هیچ‌یک از دیگر علائم مرتبط با عفونت ویروس کرونا را ندارید، بعید به نظر می‌رسد که ورم ملتحمه ناشی از این ویروس کرونا باشد.
درحال‌حاضر هیچ مدرک بالینی مبنی‌بر اثبات تأثیر ویروس کرونا بر وضوح دید وجود ندارد.زمانی که چشم به ویروس کووید-۱۹ آلوده شده باشد، دچار آبریزش، قرمزی و التهابات می‌شود؛ اما باید در نظر داشت که قرمزی، آبریزش و درد چشم نشان‌دهنده علائم کرونا نیستند و باید تست‌های PSR و RTPSR  برای تشخیص این بیماری انجام شود.
 اگر به ورم ملتحمه مبتلا هستید و سایر علائم و نشانه‌های کووید-۱۹ را ندارید، با متخصص چشم تماس بگیرید تا در صورت لزوم در مورد نحوه درمان این بیماری راهنمایی بخواهید.
منبع: ایرنا/ اقتصاد آنلاین/ گسترش نیوز
«صبح ساحل» به سوالات شما در مورد ویروس کرونا پاسخ می دهد .
سوالاتتان را به این آدرس ایمیل کنید.Email : Info.Sobhesahel@Gmail.Com

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها