موج پنجم در کمین هرمزگان؛ 5 شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفتند



بر اساس آخرین رنگ‌بندی‌های کرونایی، 8 شهرستان در کشور همچنان قرمز هستند که 5 شهرستان هرمزگان در این رنگ‌بندی، صدرنشین هستند.
به گزارش صبح ساحل، با حضور کرونای آفریقایی و سوش هندی در هرمزگان، احتمال می‌رود وضعیت کرونا در این استان خطرناک‌تر شود. «سیما سادات لاری»، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که 5 فرد مبتلا به ویروس کرونای آفریقایی در هرمزگان شناسایی شده و قرنطینه هستند. همچنین شب گذشته، شمار فوت‌شدگان کرونا در هرمزگان به 5تن رسیده و طبق گفته‌های سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در هفته گذشته آزمایش‌ها و غربالگری ۲۶ درصد افزایش داشت که ۳۰ درصد نیز موارد مثبت شناسایی شده و ۱۰ درصد موارد بستری در بیمارستان‌ها افزایش داشت. با سهل‌انگاری‌های مردم احتمال بروز موج پنجم کرونا وجود دارد.
طبق تازه‌ترین نقشه کرونایی کشور تا امروز (شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰)، ۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۳۳ شهرستان نارنجی، ۲۰۷ شهرستان زرد و هیچ شهری هم در وضعیت آبی نیست.
اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت اعلام کرد: شهرستان‌های عسلویه و کنگان (استان بوشهر)، چابهار (سیستان و بلوچستان)، بندرعباس، پارسیان، جاسک، رودان و میناب (هرمزگان) در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

در بعضی از مناطق جنوبی کشور، جهش‌های مربوط به کرونای آفریقای جنوبی و هندی گزارش شده‌است. لذا می‌بایست افزایش تعداد بستری در این شهرها را بسیار جدی گرفت.

آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرها؛ افزایش تعداد شهرهای قرمز

   موج پنجم در کمین هرمزگان؛ 5 شهرستان در ضعیت قرمز قرار گرفتند

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها