احتمال اعمال محدودیت کرونایی در تعطیلات نیمه خرداد افزایش یافت



شمار فوتی‌های روزانه کرونا در دوم خرداد به بیش از ۲۰۰ نفر رسید و این موضوع احتمال اعمال محدودیت کرونایی در تعطیلات نیمه خرداد را افزایش داد.
 
به گزارش صبح ساحل، سخنگوی ستاد ملی مقابله کرونا گفت: در ۲۸ استان آمار‌های کرونایی نزولی است، اما با مشاهده گونه‌های جدید کرونا در بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیاز به مراقبت بیشتر است.
علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تعطیلات پیش‌رو گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو ( ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه) تصمیم گیری‌هایی در جریان است.

وی ادامه داد: فردا در کمیته امنیتی اجتماعی وزارت کشور این پیشنهاد از طرف ما ارائه شود تا در تعطیلات پیش‌رو، ممنوعیت سفر را اعمال کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: با توجه به تعطیلات چند روزه، همانطور که می‌دانید درست است که در وضعیت نزولی بیماری هستیم اما خیلی از شهرها و استان‌ها در وضعیت نارنجی به سر می‌برند و وضعیت بسیار شکننده است. یکی از عوامل موثر در انتشار بیماری معمولا سفرها و ترددها، تجمعات و مهمانی ها است، این پیشنهاد داده شده است تا در ایام تعطیلات از یک روز قبل از آغاز تعطیلات تا یک روز بعد از آن را منع سفر قائل شویم.

به گفته رییسی منع سفر گاهی بر اساس شهرهای قرمز و نارنجی است ولی این موضوع یک ممنوعیت است و سختگیری زیادی برای انجام سفرها قائل خواهیم شد.

 
زالی، رئیس ستاد مقابله به کرونای تهران نسبت به افزایش روزانه تعداد بستری به بیش از هزار نفر هشدار داد.

وزارت خارجه نیز اعلام کرد پرواز‌های فوق‌العاده برای انتقال هموطنان از مبدأ هند و پاکستان برقرار می‌شود.

شمار فوتی‌های روزانه کرونا امروز (یکشنبه، دوم خرداد) با افزایش ۲۹ نفری به ۲۱۶ نفر افزایش یافت.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها