توضیحات آبفا هرمزگان در خصوص گلایه مردم روستای «کنارجو»هرمزگان :

پایداری تامین آب شهرها و روستاھای سیریک به زودی



مردم روستای کنارجو از کمبود آب و مشکلات آب رسانی در این منطقه گلایه کرده بودند که این متن در رسانه صبح ساحل منتشر شد. پیرو این موضوع، آب و فاضلاب استان هرمزگان توضیحاتی را ارسال کردند که در ادامه می خوانیم:

متن توضیحات آب و فاضلاب استان هرمزگان در خصوص گلایه مردم روستای «کنارجو» از توابع سیریک هرمزگان :

«مدیر مسئول محترم روزنامه صبح ساحل سلام علیک پیرو انتشار گلایه یکی از اھالی روستاھای شھرستان سیریک با عنوان »بی آبی در روستای کنارجو«  مورخ 15/03/1400 در آن رسانه  به ا طلاع می رساند.

  

سیریک یکی از شھرستان ھای پرتنش آبی است که  فاقد ھرگونه  منابع سطحی و زیر سطحی است که  آب روستاھای آن از طریق دشت راونگ شھرستان میناب تامین می شود .علاوه بر این، عدم امکان افزایش دبی قابل انتقال از خط انتقال موجود به جھت محدودیت قطر و فشار کاری لوله، ھمچنین افزایش مصارف آب به دلیل افزایش گرمای ھوا و ذخیره سازی آب با حجم بالا در منازل، باعث شده تا ناچار به نوبت بندی آب در روستاھای این شھرستان شویم.در ھمین حال شرکت آب و فاضلاب ھرمزگان برای تامین آب مورد نیاز روستاھای سیریک اقدام به احداث آب شیرین کن زیارت با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کرده که با وارد مدار شدن آن بخشی از نیاز آبی سیریک مرتفع می شود. لازم به ذکر است عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آب از دشت تلنگ تا شھرستان سیریک آغاز شده که با بھره برداری از این دو پروژه، حجم بیشتری از آب تولیدی به شھرستان سیریک منتقل شده و بطور کامل تامین آب شھرھا و روستاھای شھرستان سیریک به پایداری کامل برسد».


گفتنی است که اهالی روستای کنارجو  از بی برنامگی در  آبرسانی گلایه کرده بودند. آن ها به رسانه صبح ساحل گفتند که :در روستای ما و روستاهای اطراف هر 10 روز یا 2 هفته یک‌بار آبرسانی صورت می‌گیرد، آن هم با فشار کم. اهالی روستا مجبورند چندین مخزن برای ذخیره‌سازی آب تهیه کنند. در برخی محل‌ها فشار آب کم بسیار است که حتی نمی‌شود آبی ذخیره کرد. آنها عنوان کردند که در رابطه با دلیل این نابه‌سامانی‎‌ها مسئولان مربوطه، رفتن برق، خرابی تجهیزات و ... را بهانه می‌کنند.

 

کلیک کنید:

گلایه مردم از عدم رسیدگی به مشکل بی‌آبی در روستای «کنارجو» سیریک

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها