آغاز توزیع واکسن‌های ایرانی کرونا از امروز



وزیر بهداشت با اعلام "اولین واکسن تولید داخل از امروز توزیع می‌شود"، گفت: تا پایان تابستان به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان واکسن در جهان تبدیل می‌شویم.

 

به گزارش صبح ساحل، سعید نمکی صبح امروز در حاشیه افتتاح بیمارستان ثامن شهرستان آران و بیدگل، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: ما برای افتتاح دو پروژه مهم که سال‌ها معوق مانده بود تلاش کردیم و خوشبختانه با سرعت بخشیدن به آن به ثمر رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با ابراز اینکه بر اساس برخی بدعهدی‌ها ورود واکسن به کشور با مشکلاتی مواجه شد، اعلام کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته ورود واکسن به کشور از سر گرفته شد و از این هفته مشکلی برای تزریق نداریم.

وی با تصریح به اینکه "با پیگیری‌های یک‌ساله راه 20ساله را در سال‌های اخیر پیمودیم"، گفت: اولین واکسن‌های تولید داخلی از امروز توزیع می‌شود و هفته بعدی دومین گروه مجوز می‌گیرند و تا پایان تابستان به یکی از تولیدکنندگان بزرگ واکسن در جهان تبدیل می‌شویم.

 گفتنی است که ، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه در صورت عدم تامین دوز دوم واکسن کرونا از واکسن‌های داخلی با پلتفرم مشابه خارجی تزریق خواهد شد، گفت: برای دوز دوم واکسن سینوفارم که مبتنی بر پلتفرم ویروس غیر فعال است، می‌توان از واکسن برکت و برای واکسن‌های "آسترازنیکا" و "اسپوتنیک" نیز از واکسن تولید شده در انستیتو پاستور تزریق کرد و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

مصطفی قانعی با بیان اینکه برای سال جاری ۸ واکسن در دستور کار تولید قرار می‌گیرند، یادآور شد: واکسن دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در هفته جاری مجوز کمیته اخلاق را دریافت خواهد کرد و این واکسن نیز به لیست واکسن‌های ایرانی کرونا اضافه خواهد شد.

قانعی ادامه داد: علاوه بر اینها تا دو هفته آینده واکسن شرکت اسوه نیز مجوز دریافت خواهد کرد و وارد مطالعات بالینی می‌شود.

به گفته وی، واکسن‌هایی که وارد مطالعات بالینی می‌شوند، ۵ ماه زمان نیاز دارند تا وارد فاز تولید شوند.

    

منبع:تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها