مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان:

دستیابی به اهداف کلان با حضور حداکثری زنان در انتخابات



«مریم یگانه»، مشاور استاندار و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: حضور در انتخابات در شرایط کنونی بسیار اهمیت دارد و حضور حداکثری زنان برابر با کسب دستاوردهای کلان است.

 

به گزارش صبح ساحل، «حسین امیرتیموری»، مسئول کمیته ارزیابی ستاد انتخابات استان هرمزگان، در برنامه جشن انتخابات هرمزگان تحت عنوان طرح رسانه‌ای دعوت، در خصوص انتخابات پیش رو گفت: ما در دو مرحله کار خودمان را شروع کردیم یک مرحله قبل از شروع اخذ رای انجام می‌شود و یک مرحله پس از آن. در ابتدا 40 هیئت اجرایی در زمینه انتخابات ریاست جمهوری و 40 هیئت اجرایی در زمنه انتخابات شورای شهر و روستا تشکیل شد.

ثبتنام از کاندیداها و بررسی صلاحیت داوطلبان و تعیین شعب اخذ رای و عوامل شعب اخذ رای از جمله اقدامات انجام شده از ابتدای روند آغاز فرآیندهای انتخاباتی است.

همه ما که به نحوی مسئولیم تمام تلاش خود را کرده ایم که بستر حضور همه جانبه مردم را فراهم کنیم.

بیش از 34 هزار نفر عوامل اجرایی هستند که در 1556 شعبه اخذ رای در روز اخذ رای فعالیت خواهند کرد.

اخذ رای از ساعت 7 صبح به مدت ده ساعت انجام می‌شود و به درخواست استان‌ها قابل تمدید نیز هست.

 

 

همچنین «مریم یگانه»، مشاور استاندار و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان در این برنامه گفت: باتوجه با اینکه زنان 50 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند و در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... نقش بسزایی دارند و نمی‌شود نقش آن‌ها  را در زمینه مشارکت در انتخابات انکار کرد.

مشارکت سیاسی زنان به مفهموم مشارکت آن‌ها در تمام نهادهای تصمیم‌گیری کشور است.

شرکت در انتخابات فقط نقش جهت‌دهی سیاست‌ها و برنامه‌های یک کشور را تعیین نمی‌کند بلکه نماد مشروعیت و مقبولیت در کشور است.

از میان یک میلیون و 189 هزار و 869 نفر واجد شرایط رای دادن، 587 هزار و 795 نفر آن‌ها زنان هستند. تقریبا 49 درصد از جمعیت واجدین شرایط رای دادن در استان زنان هستند.

حضور حداکثری زنان برابر با کسب دستاوردهای کلان است. و دست یافتن به این اهداف کلان چیز کمی نیست.

مشارکت سیاسی به منظور مشارکت در کلیه تصمیم گیری های کشور است.

زنان هرمزگان همواره در پاسداشت آرمان‌های جمهوری اسلامی تلاش کرده و در انتخابات حضور گسترده داشته‌اند و در این دوره نیز می‌توانند حماسه ای را رقم بزنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها