رییس اداره درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر:

وزارت بهداشت علیه عطاری‌های غیرمجاز اعلام جرم کند



 صبح ساحل ، حوادث -  رییس اداره درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر خواستار اعلام جرم وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام سلامت کشور از عطاری‌های غیرمجاز و متخلف شد.به گزارش ایسنا، دکترسیدعلی شفیعی  با بیان اینکه در بحث داروهای گیاهی ترک اعتیاد، پزشکی قانونی جور دیگر دستگاه‌ها را می‌کشد، اظهارکرد: سایر دستگاه‌ها نیز باید در حوزه مواد مخدر و داروهای ترک اعتیاد ورود پیدا کنند که در آینده این اطلاعات در قالب شبکه پایش، جمع‌آوری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات حوزه عطاری‌ها تنها محدود به تهران نیست، گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز همکاری‌هایی را در این حوزه در سطح کشور داشته است.

رییس اداره درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: اگر خارج از بحث‌ عطاری‌ها بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، مشاهده می‌شود که عده‌ای از افراد با نگاهی سودجویانه عملا اقدام به موادفروشی می‌کنند و در این خصوص دیگر بحث بر سر اینکه عطاری‌ها در این میان چگونه مداخله می‌کنند، نیست.شفیعی با بیان اینکه باید تقاضا را در این حوزه محدود کرد، اظهارکرد: کسی که خریدار یک ماده باشد، آن را پیدا می‌کند. حال چه از عطاری باشد یا از دکه روزنامه‌فروشی. همانطور که در گذشته نیز فروش مواد مخدر در برخی از دکه‌ فروشی‌ها نیز انجام می‌شد که با آن مقابله شد.وی با طرح این سئوال که چرا افراد برای ترک اعتیاد خود به جای مراجعه به نظام درمانی، به سراغ عطاری‌ها می‌روند، گفت: اگر این موضوع را به دو بخش تقسیم کنیم، یک بخش از آن مربوط به ناتوانی ما در درمان اعتیاد می‌شود، چرا که درمان اصلی و تکمیلی در این حوزه فراموش شد و همین موضوع باعث سرخوردگی معتادان می‌شود که قصد ترک مصرف مواد مخدر را دارند.رییس اداره درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر بخش دوم را ناآگاهی خانواده‌ها از شیوه‌های ترک اعتیاد دانست و گفت: متاسفانه عمده افرادی که در خانواده‌هایشان فرد معتاد وجود دارد، با نحوه مصرف داروهای ترک اعتیاد آشنا نیستند که این موضوع نیز نقطه ضعف دیگر ماست.

وی با بیان اینکه چرا باید ماهواره مرجع کسب خبر شهروندان در حوزه ترک اعتیاد باشد؟ گفت: سایر رسانه‌ها نیز باید وارد شده و مردم را نسبت به این موضوع آگاه کنند.

وزارت بهداشت علیه عطاری‌ها اعلام جرم کند

شفیعی با اشاره به بحث برخورد با عطاری‌های متخلف نیز افزود: دراین باره وزارت بهداشت باید به عنوان متولی نظام سلامت کشورعلیه آنان اعلام جرم کرده و دستگاه قضایی و انتظامی نیز با آنها برخورد کنند.وی راهکار اصلی در این حوزه را کاهش تقاضا دانست و گفت: به نظرم بهترین روشی که می‌تواند منجر به محدود کرد گرایش افراد به استفاده از این داروها باشد، کاهش تقاضای آن در سطح جامعه است که این موضوع اثربخشی بیشتری نیز نسبت به محدودیت دسترسی خواهد داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها