استاندار هرمزگان:

10 شهرستان در وضعیت قرمز/ واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا در روزهای آینده آغاز می‌شود



استاندار هرمزگان گفت: متاسفانه با افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹، همچنان ۱۰ شهرستان این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی عصر شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان افزود: شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، حاجی‌آباد، قشم، بندرخمیر، بندرلنگه، بستک و پارسیان در وضعیت قرمز هستند.

وی بیان کرد: شهرستان‌های سیریک و بشاگرد در وضعیت نارنجی و شهرستان بوموسی در وضعیت زرد شیوع کرونا است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در وضعیت قرمز شیوع کرونا، اصول و ضوابطی در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، باید مورد توجه همه مردم و دستگاه‌های اجرایی، اداره‌ها، اصناف، واحدهای صنعتی و تولیدی و همه مشاغل قرار گیرد.

 

برگزاری هرگونه دورهمی و مراسم‌های عروسی و ختم خودداری شود

استاندار هرمزگان با تشکر از افراد بسیاری که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، گفت: همچنان درخواست ما از مردم این است که از برگزاری هرگونه دورهمی و مراسم‌های عروسی و ختم خودداری کنند.

همتی خاطرنشان کرد: این شرایط، بهترین فرصت برای کنار گذاشتن مراسم‌های پرهزینه است که همواره مانع ازدواج جوانان بوده و در این شرایط، جوانان می‌توانند با هزینه کم ازدواج و زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

 وی تصریح کرد: افرادی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجه هستند، نه تنها جان خود، بلکه سلامتی خانواده و دیگران را به خطر می‌اندازند که از این افراد خواستاریم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

استاندار هرمزگان اظهارکرد: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، می‌توانیم فعالیت‌های مختلف در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، تجاری، تولیدی و عمرانی را انجام دهیم.

 

نظارت‌ها در اداره‌ها، بازارها و وسایل حمل ونقل عمومی تشدید شود

همتی همچنین با تاکید بر لزوم تشدید نظارت‌ها در دستگاه‌های اجرایی، اداره‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، بازارها و پاساژها، وسایل حمل و نقل عمومی و مکان هایی که عموم مردم به آن ها مراجعه می‌کنند، اظهارکرد: در صورتی که یک فرد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرد، باید با آن فرد متخلف برخورد و فعالیت مربوطه پلمپ طولانی مدت شود.

وی اضافه کرد: همکاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه مردم ضروری است، تا شرایط مناسبی داشته باشیم.

 

افزایش فوت بیماران کرونایی درهرمزگان نگران کننده است

استاندار هرمزگان، افزایش فوت به دلیل کرونا در استان را نگران کننده دانست و بیان داشت: متاسفانه بیشتر ابتلا به کرونا و فوت ناشی از این بیماری در استان، در نتیجه برگزاری دورهمی، جشن‌های تولد و مراسم‌های عروسی و ختم بوده است، در حالی که می‌توانیم از برگزاری این مراسم‌ها، خودداری کنیم.

همتی با تاکید بر اینکه با همکاری آحاد مردم استان، می‌توان کرونا را مدیریت و کنترل کرد، افزود: تعطیلی طولانی مدت مشاغل، موجب اختلال در زندگی بسیاری از افراد شده است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کمک به کاهش شیوع این ویروس، به بهبود وضعیت کسب و کارها و معیشت بسیاری از افراد کمک می‌کند.

وی خواستار رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی در اداره‌ها، دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادها و همچنین ضدعفونی اماکن عمومی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد و ادامه داد: فرمانداران با نظارت جدی بر مبادی ورودی و خروجی استان، از رفت و آمدهای غیرضروری جلوگیری کنند.

 

واکسن گروه سنی ۶۰ سالا به بالا از روزهای آینده درهرمزگان آغازمی‌شود

استاندار هرمزگان بیان کرد: واکسیناسیون گروه سنی ۶۰ سال به بالا از روزهای آینده در استان هرمزگان آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین افراد دارای بیماری‌های خاص که در سنی ۵۰ تا ۶۰ سال قرار دارند، به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی و با اطلاعات موجود از بیماری آن ها در سامانه، در این مرحله واکسن کرونا دریافت می‌کنند و با تزریق واکسن هم باید پروتکل‌های بهداشتی، رعایت شود.

منتشر شده: 1
حسین
۵ تیر ۱۴۰۰
سلام.احسنت‌هر‌چی‌زودتر‌این‌طرح‌اجراکنید‌که‌ما‌ازغصه خفه‌شدیم‌درود‌بر‌شما‌
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها