سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

۳۰ هزار نفر واکسن کووایران برکت دریافت کرده‎اند



رئیسی از توزیع ۲۰۰ هزار دز واکسن برکت و تزریق ۳۰ هزار دز از این واکسن در کشور خبر داد.

       

به گزارش صبح ساحل، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه برنامه راه اندازی خط مشاوره تلفنی ترک دخانیات اظهار کرد: استفاده عمومی از واکسن برکت از دیروز آغاز شده است. تا امروز ۲۰۰ هزار دز واکسن برکت در سراسر کشور توزیع و تا به این لحظه ۳۰ هزار دز از این واکسن تزریق شده است.

او افزود: با توجه به افزایش تولید واکسن برکت پیش بینی ما این است که تا آخر ماه ۳ میلیون دز واکسن برکت به دست ما برسد و از شهریور سال جاری به بعد، ماهیانه بالغ بر ۱۰ میلیون دز واکسن برکت بدست ما خواهد رسید. تا پایان سال ۶۰ میلیون نفر از جمعیت هدف، حداقل یک دز واکسن برکت را دریافت خواهند کرد.

رئیسی ادامه داد: از سه شنبه هفته آینده واکسیناسیون دز دوم افراد ۷۰ ساله و جامانده‌ها انجام می‌شود. پس از آن واکسیناسیون افراد ۶۵ سال به بالا را اعلام خواهیم کرد.  

 

به گفته او از هفته بعد واکسیناسیون ۶۵ ساله‌ها در مناطق روستایی آغاز می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی کرونا در خصوص بروز پیک پنجم بیماری کرونا بیان کرد: در برخی از مناطق جنوبی، روند نزولی بیماری کرونا کم شده و در استان‌هایی مانند هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان روند بیماری صعودی شده است. با توجه به افزایش موارد بیماری کرونا به تیم‌های بهداشتی در زمینه غربالگری و بیماریابی آماده باش اعلام شده است.

او بیان کرد: در حال حاضر میزان رعایت دستورالعمل‌ها حدود ۷۵ درصد است و انتظار می‌رود که این میزان به ۸۱ درصد برسد. اگر مردم نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنند، بعید است که کشور وارد پیک پنجم بیماری شود.

رئیسی افزود: ۶ واکسن کرونا در کشور در حال تولید است و واکسن پاستور واکسن بعدی بوده که وارد بازار می‌شود. واکسن‌های رازی، فخرا و سایر واکسن‌ها در ماه‌های شهریور و مهر  به شرط کسب مجوز‌های لازم وارد چرخه تولید و بازار کشور خواهند شد.

او گفت: واکسنی که وارد کشور می‌شود مورد تایید است. در حال حاضر برنامه ریزی برای واکسن تولید داخل است و واکسن خارجی به عنوان واکسن کمکی خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها