کشته و مجروح شدن 7 سرنشین سمند در جاده سیرجان - بندرعباس

خواب مرگ



سرنشینان  یک دستگاه خودروی سمند دچار سانحه مرگباری شدند.

به گزارش صبح ساحل، آنها بعد  از مراسم عروسی در فارغان به سمت بندرعباس برمی‌گشتند که خودرو واژگون شد. به گفته سرهنگ  اسماعیل تنها جانشین پلیس‌راه هرمزگان علت این حادثه  عدم توجه به جلو  راننده  ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی بود که باعث شد 3 نفر در دم جان بسپارند و 4 نفر دیگر راهی بیمارستان شوند.یکی از قربانیان  این حادثه دختر 3 ساله‌ای به نام فاطمه زهرا بود که به طرز دلخراشی جان سپرد. دو نفر از جان‌باختگان نیز مرد57 ساله و 28 ساله بودند.حادثه واژگونی سمند  در ساعت 6 و 50 دقیقه بامداد پنج‌شنبه 17 تیرماه جاری رخ داد که از شمال به سمت جنوب کیلومتر50 آبگرم گنو درحرکت بود.

 

 مرگ 15 نفر در جاده‌های برون‌شهری

از اول تا 19 تیرماه، هرمزگان شاهد مرگ 15 نفر و مجروح شدن 74 نفر در جاده‌های برون‌شهری بوده است.  جانشین پلیس‌راه هرمزگان در این رابطه گفت: در طی 19 روز گذشته  با افزایش  10 درصدی تصادفات فوتی  با 11 فقره و 7 درصدی متوفیان با 15 نفر مواجه بودیم. سرهنگ تنها ادامه داد: در این مدت ازنظر تصادفات جرحی شاهد  رشد 72 درصدی با 74 فقره  و تعداد مجروحان دارای رشد 59 درصدی با 94 نفربودیم.

 

 خواب‌آلودگی عمده دلیل تصادفات

سرهنگ تنها بابیان اینکه عمده دلیل واژگونی خودروها مربوط به خواب‌آلودگی رانندگان است  گفت: داده‌های آماری نشان می‌دهد که وقوع حادثه واژگونی خودرو درنتیجه خستگی و خواب‌آلودگی راننده نسبت به گذشته افزایش‌یافته است.وی ادامه داد: رانندگان در صورت احساس خستگی و خواب‌آلودگی در نزدیک‌ترین مکان ایمن نسبت به پارک وسیله نقلیه و استراحت کافی اقدام کنند همچنین پس از هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت داشته باشند. سرهنگ تنها این را هم اضافه کرد که راننده سمند اگر پس از ساعاتی استراحت بعد از مراسم عروسی راهی جاده می‌شد هیچ‌وقت شاهد این حادثه نبودیم.  وی به نقش مؤثر سرنشینان جلو در خواب‌آلودگی راننده اشاره‌ای داشت و عنوان کرد: در صورت بیدار ماندن این افراد و گفت‌وگو با راننده احتمال خواب‌آلودگی راننده و بروز سانحه احتمالی کاهش می‌یابد.وی تصریح کرد:برخی از سوانح به علت بی‌توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی، مشغول شدن به تنظیم سیستم صوتی، شوخی با یکدیگر و مکالمه با تلفن همراه رخ می‌دهد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها