سرنشینان دو دستگاه خودرو در قشم جان باختند

استقبال از مرگ با سرعت غیر مجاز



سرعت غیرمجاز موجب شاخ‌به‌شاخ شدن دو دستگاه خودرو در مسیر قشم _ لافت شد. در این حادثه دردناک 3 سرنشین وانت تویوتا و پژو در دم جان سپردند و یک نفر نیز حالش وخیم است.

به گزارش صبح ساحل، ساعت 12 و 30 دقیقه ظهر دوشنبه بیست و یکم تیرماه جاری راننده یک دستگاه خودرو وانت تویوتا پا بر روی پدال گاز با سرعت غیرمجاز در مسیر لافت به قشم در حال حرکت بودکه در میانه راه نتوانست کنترل خودرو را به دست بگیرد. وانت تویوتا به سرعت به سمت چپ منحرف و با یک دستگاه خودروی پژو که در مسیر روبرو درحال حرکت بود به صورت شاخ‌به‌شاخ برخورد کرد. براثر این حادثه راننده و سرنشین پژو به کام مرگ رفتند و راننده وانت تویوتا در دم کشته شد. سرنشین این خودرو نیز به علت شدت جراحات وارده و وضعیت وخیم به بیمارستان انتقال یافت.

 

               

 برخورد خودرو با خودرو بیشترین تصادف این هفته

سرهنگ اسماعیل تنها، جانشین پلیس‌راه هرمزگان با اعلام اینکه انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز از سوی راننده وانت باعث این حادثه مرگبار شد گفت: از ۱۵ تا ۲۲ تیرماه، سوانح جاده‌ای برون‌شهری ۶ کشته داشته که علت آن سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم بوده است. وی برخورد خودرو با خودرو را در بازه زمانی 16 فقره اعلام کرد که در این رابطه 3 نفر کشته و 4 نفر مجروح شدند. به گفته سرهنگ تنها، 6 فقره تصادف مربوط به وقوع تصادف خسارتی برخورد خودرو با شی ثابت،11 فقره واژگونی با 2 نفر کشته و 11 مجروح،2 فقره خروج خودرو از جاده با یک مجروح، یک فقره برخورد خودرو با عابر پیاده با یک مجروح و یک فقره برخورد با احشام با یک مجروح در سیریک بوده است. وی بیشترین علل تصادفات برون‌شهری در مدت یک هفته عدم توجه به جلو 33 درصد، عدم رعایت حق تقدم 15 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه 10 درصد بیان کرد. ساعات پر تصادف به نقل از تنها، 20 تا 24 بوده است که در این مدت، 11 فقره سوانح جاده‌ای رخ‌داده و رشد 25 درصدی داشته است. همچنین تصادفات در ساعات شب مابین 20 تا 4 بامداد 16 فقره با رشد 37 درصد به ثبت رسیده است.

                   

رشد تصادف مرگبار موتورسیکلت

جانشین پلیس‌راه هرمزگان در خصوص نقش پررنگ موتورسیکلت در تصادفات برون‌ شهری گفت: در این مدت 8 فقره تصادف موتورسیکلت با یک کشته و 7 مجروح رخ‌داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد رشد داشته است. سرهنگ تنها افزود: در همین هفته با یک تصادف مرگبار یک دستگاه موتورسیکلت در بندرلنگه روبرو بودیم که راکب آن نوجوان 15 ساله‌ای بود، نوجوانی کم سن و سال، فاقد گواهینامه، کلاه ایمنی و نداشتن مهارت لازم در کنترل موتورسیکلت، مرگ او و داغدار شدن خانواده‌ای را رقم زد. وی ادامه داد: حادثه‌ای تلخ که مشابه آن روزانه در جاده های استان رخ می‌دهد که در اینجا باید نظارت جدی از سوی خانواده بر روی این موضوع صورت گیرد. این مقام مسئول افزود: متأسفانه بعضی از خانواده‌ها غفلت می کنند چراکه به‌محض اینکه نوجوان یا جوانی، درخواست موتورسیکلت می‌کند آن خانواده به‌عنوان تشویقی یا جایزه این ارابه مرگ را در اختیارش قرار می‌دهند، راکبانی که نه به سن قانونی رسیده‌اند، نه قانون را می‌دانند و نه گواهینامه دارند و با دستان خود، اتفاقات ناگواری را رقم می‌زنند.

سرهنگ تنها از اجرای طرح‌های مختلف کنترل موتورسواران و پارکینگ‌های مملو از موتورسیکلت‌های متخلف سخنانی ایراد کرد که گویا این طرح‌ها در استان نتیجه مطلوبی به دست نیاورده است. وی یادآور شد: وقتی موتورسیکلت باقیمت ارزان و به‌صورت قسطی در اختیار نوجوانان و جوانان قرار می‌گیرد و حتی برخی خانواده‌ها به بهانه فلان موفقیت فرزندشان، آن را به نوجوانان خود کادو می‌دهند واین حوادث ونتایج غم بارودلخراش و خونین قابل انتظاراست.

  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها