آغاز تزریق واکسن «کوو ایران برکت» در جزیره کیش



مسوول کمیته واکسیناسیون کووید ۱۹ کیش گفت: تزریق واکسن کووبرکت این جزیره با حضور جمعیت بالای ۶۵ سال آغاز شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مریم ستاریان روز پنجشنبه اظهار کرد: در این مرحله واکسیناسیون افراد ۶۵ سال به بالا و جاماندگان دیگر گروه های سنی سالمند انجام می شود و افراد واجد شرایط برای واکسیناسیون می توانند به سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir مراجعه و پس از نام نویسی منتظر دریافت پیامک نوبت تزریق شوند.

وی اضافه کرد: افراد بالای ۶۵ سال، پس از دریافت پیامک، برای دریافت واکسن مراجعه کنند و از تجمع در مراکز واکسیناسیون بپرهیزند تا از انتقال ویروس جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس برنامه ریزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان این جزیره برعلیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند که این افراد بر اساس اولویت بندی های مختلف اعلام شده از سویی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن خود را دریافت خواهند کرد.

تاکنون یک هزار و ۲۵۰ نفر بر اساس اولویت بندی واکسن خود را دریافت کرده اند که شامل ۳.۶ جمعیت هدف اعلام شده برای دریافت واکسن هستند.

جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است.

پذیرش مسافر کیش در تعطیات عید نوروز سال ۱۴۰۰ نیز به نسبت نوروز سال ۱۳۹۸ (قبل از شیوع کرونا) حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ سه شنبه ۲۲ تیر در این جزیره پنج هزار و ۶۴۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای حدود ۴۱ نفرآنان در روز گذشته تایید شد،

اکنون ۲۸  بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها