باران موجب تخریب ۳۶۰ کیلومتر راه روستایی در حاجی‌آباد شد



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: بارش باران که از روز چهارشنبه در این استان آغاز شده موجب تخریب ۳۶۰ کیلومتر راه روستایی در بخش‌های احمدی و مرکزی شهرستان حاجی آباد شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مهرداد حسن‌زاده گفت: همچنین بارندگی‌های ناشی از فعالیت سامانه مونسون هند در جو هرمزگان منجر به تخریب و آب بردگی  ۹ هزار متر لوله آبشخور دام و آب شرب متر در بخش احمدی، واژگونی ۲ دستگاه خودرو شامل پراید و مزدا ۲ کابین در یک رودخانه این شهرستان که تک سرنشین بودند رخ داد و سرنشینان آن‌ها نجات یافتند.

وی ادامه داد: همچنین ۳۰ راس دام در روستای دهستان بخش احمدی شهرستان حاجی آباد در پی بارندگی‌ها تلف شدند، این بارش‌ها در شهرستان بشاگرد منجر به باتللاقی شدن محور زیرکوه در بخش گافر و پارامون شده که لودر برای خاکریزی اعزام شده است و مساله تا شب رفع می‌شود.

وی اضافه کرد: مسیر ارتباطی چهار روستا در شهرستان سیریک هم در پی بارش‌ها قطع شد که هم اکنون بازگشایی شده و مسیر سه روستا از چهار روستای شهرستان جاسک که مسیر دسترسی آنها قطع شده بود بازگشایی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: این بارش‌ها در شهرستان میناب منجر به آب بردگی راه خاکی به طول ۲۰ کیلومتر در منطقه‌های ده زیارتان، کشهران و منطقه چهار ده شده است و ۲ تیر چوبی برق هم در پی باد و باران شکسته‌اند که مساله توسط عوامل اداره برق شهرتان رفع شد.

حسن‌زاده تاکید کرد: بارندگی در روز جای و فردا هم ادامه خواهد داشت و احتمال افزایش خسارت‌ها وجود دارد که از مردم تقاضا داریم نکات ایمنی را رعایت کنند و از قرار گیری در مسیل‌ها و مسیرهای سیلابی و حریم رودخانه‌ها بپرهیزند.

وی اشاره کرد: سازمان مدیریت بحران خسارت‌هایی را جبران می‌کند که دارای عکس و مختصات دقیق باشد و از سوی دیگر خسارت‌ها را تنها زمانی می‌توان اعلام کرد که به صورت رسمی به این اداره کل اطلاع داده شده باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها