مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس در اولویت قرار گیرد



مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به شیوع کرونا در استان گفت: واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس که مستقیم با دانش آموزان سروکار دارند، باید در اولویت قرار گیرد.

 

به گزارش صبح ساحل، ایرج بیت اللهی در نشست کارگروه ماده ۱۸ استان هرمزگان افزود: باید سازمان حمل و نقل بار و مسافر هرچه سریع‌تر فهرست رانندگان شرکت‌های سرویس حمل و نقل دانش آموزی را به آموزش و پرورش استان اعلام کند.
وی بیان داشت: باید تلاش کرد چالش های پیش روی حمل و نقل دانش آموزی برطرف شود تا خانواده ها دغدغه ای در مورد سرویس حمل و نقل مدارس نداشته باشند.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان با اشاره به اینکه  توجه ویژه به سلامت و آرامش خانواده ها باید در سرلوحه تصمیم گیری ها قرار گیرد، اظهارداشت: انتظار می رود کارگروه ماده ۱۸ در شهرستان ها جهت سلامت دانش آموزان و امنیت خاطر خانواده ها با جدیت دنبال شود. 
 بیت الهی اضافه کرد: طبق ماده ۱۱ شیوه نامه حمل و نقل دانش آموزی، تامین خودروهای حمل و نقل سرویس مدارس حومه و شهر یا روستا مرکزی و مدارس روستایی و شبانه روزی بر عهده بخشداری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و مطابق با ماده ۱۸آیین نامه،  این خودروها باید  مورد ارزشیابی، مدیریت و کنترل قرار گیرند.
وی اضافه کرد: جذب شرکت‌های با سابقه و خوشنام در سرویس مدارس وهمچنین ایمن بودن خودروها، صلاحیت رانندگان و ارائه خدمات مطلوب بسیار مهم است و از طرفی با فرهنگ سازی در بین خانواده ها نیز می تواند برخی چالش های پیش روی حمل و نقل دانش آموزی را کاهش داد.

 

سه شرکت برای سرویس مدارس هرمزگان آمادگی دارند

 رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: با توجه به فراخوان اولیه جذب شرکت‌های سرویس مدارس، تنها سه شرکت در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند و بقیه شرکت‌ها تمایلی برای انجام سرویس مدارس نشان ندادند که این موضوع باعث تجدید فراخوان گردید.
مهدی رحمانی افزود: از قبل برای هر شرکت حداقل ۱۰۰ خودرو درنظر گرفته شده بود که در فراخوان جدید این سقف برداشته شده و شرکت‌ها با تعداد خودرو کمتر نیز می توانند همکاری نمایند.
به گفته رحمانی، نرخ نهایی کرایه سرویس دانش آموزی با ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ در مرحله نهایی و منتظر تایید فرمانداری است  و در سریع ترین وقت به آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.

 

رانندگان سرویس دانش آموزی قوانین و مقررات را رعایت کنند

 جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان نیز با تاکید بر نظارت و بازرسی های مستمر سرویس مدارس، اظهار داشت: انتظار می رود رانندگان سرویس های دانش آموزی رعایت قوانین و مقررات ، نداشتن ارتکاب تخلفات حادثه ساز مثل سرعت، سبقت، سوار کردن دانش آموزان به اندازه ظرفیت خودروها و رعایت پروتکل های بهداشتی را همواره مدنظر داشته باشند.
سرهنگ زارع افزود: سرویس های دانش آموزی باید مجوزهای لازم را از طرف سازمان حمل و نقل بار و مسافر دریافت نمایند و رانندگان نیز آموزش‌های لازم را بگذرانند.
وی بیان داشت: خودروها باید ایمن بوده و رانندگان هم صلاحیت رانندگی داشته باشند و تحت نظارت پلیس قرار بگیرند چرا که در صورت مشاهده هرگونه تخلف با آنان برخورد قانونی می شود. 
زارع ادامه داد: رانندگان سرویس مدارس باید تست اعتیاد دهند و پلیس راهور نیز باید ایمن بودن وسایل نقلیه دانش آموزان را مورد بررسی قرار دهد 
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان با اشاره به تصویب آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان مدارس توسط وزارت راه و شهرسازی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور اضافه کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای موظف است در خصوص تامین نوع خودروهای سرویس مدارس به آموزش و پرورش کمک کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها