رئیس گروه واکنش سریع کووید ۱۹:

آلودگی در واکسن مدرنای ژاپن عمدی است/ مردم نگران نباشند، یک ویال از این برند در کشور ما وجود ندارد



رئیس گروه واکنش سریع کووید ۱۹گفت: به نظر نمی رسد که آلودگی‌ها واکسن‌های مدرنای آمریکایی ارسال شده به ژاپن غیرعمدی بوده باشد؛ تعمدی دراین ماجرا وجود داشته است که هنوز برای کسی مشخص نیست.

به گزارش صبح ساحل، دکتر حمید سوری، رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا و رئیس گروه واکنش سریع کووید ۱۹،  با اشاره به آلودگی واکسن‌های آمریکایی، گفت: در بررسی‌هایی که بنده داشتم، این یک میلیون و ۶۳۰ هزار دوز واکسن از طریق اسپانیا به سبد تزریق واکسیناسیون ژاپن منتقل شده است. وی ادامه داد: این محموله با لیبل ها و شناسنامه های اصلی و قانونی تولید و به کشور ژاپن منتقل شده است که از این تعداد گویا حدود هفتاد هزار دوز واکسن به شهروندان ژاپنی تزریق شده؛ اما با آزمایشاتی که انجام شده آلودگی‌هایی در ۴۷ ویال از واکسن‌های مدرنا کشف شده؛ البته تاکنون گزارشی از عوارض این واکسن‌های آلوده که به شهروندان ژاپنی تزریق شده گزارش نشده است. وی ادامه داد: ممکن است که در آینده عوارض واکسن‌های آلوده که به شهروندان ژاپنی تزریق شده‌، خود را نشان دهند و گزارش‌هایی در این زمینه دریافت شود.

 
رئیس گروه واکنش سریع کووید-۱۹در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: من در بازدیدی که از اخبار داشتم دیدم «خبرگزاری کیودو» ژاپن هم وجود آلودگی واکسن‌ مدرنای آمریکا را تایید و خبر آن را منتشر کرده است. سوری در ادامه تصریح کرد: به نظر نمی رسد که این آلودگی‌ها غیرعمدی بوده باشد؛ تعمدی دراین ماجرا  وجود داشته است که هنوز برای هیچ کس مشخص نیست و نمی توان به این سرعت در مورد آن اظهارنظر کرد.
 
وی گفت: اما مردم ما نباید نگران باشند، چون خوشبختانه از همان ابتدا حتی یک ویال از واکسن‌ مدرنای آمریکایی به داخل کشور وارد نشده و بخاطر حساسیت هایی که در این زمینه وجود دارد، قطعاً با ورود هر واکسن کرونایی با هر برندی آزمایشات کامل روی آنها انجام می شود تا از سلامت واکسن ها اطمینان حاصل شود. 

گفتنی است؛ روز گذشته اغلب رسانه های خارجی خبر وجود آلودگی در واکسن برند مدرنا آمریکا که به ژاپن ارسال شده بود را منتشر کردند.  مقامات ژاپنی پس از مشاهده آلودگی در واکسن های خریداری شده از آمریکا، دستور تعلیق تزریق و استفاده از ۱.۶۳ میلیون دوز واکسن کووید – 19 مدرنا را صادر کردند.

منبع: دانا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها