استاندار هرمزگان خبرداد:

کاهش آمار بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در استان



استاندار هرمزگان گفت: با افزایش ۶۰ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر در استان، موجب کاهش ۳۰ درصدی تعداد بیماران سرپایی و کاهش ۲۰ درصدی بستری های مبتلا به کرونا شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان افزود: مردم برای ایمنی یافتن در برابر با کرونا، باید همچنان همه اقدام‌های توصیه شده به عنوان پروتکل‌های را رعایت کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی در بازارها، اصناف، واحدهای تولیدی، طرح‌های عمرانی، بنگاه‌های اقتصادی، اداره هعا، بانک‌ها و همه مشاغل نیز اعمال شود.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان به لحاظ تامین داروی مورد نیاز و تخت بیمارستانی برای بستری بیماران مبتلا به کرونا دارای شرایط مطلوب است، تصریح کرد: امیدواریم با رعایت خوب پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، از این ظرفیت‌ها استفاده نشود.

استاندار هرمزگان با اشاره به نگرانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص اینکه برخی بیماران مبتلا به کرونا که بنا به تشخیص پزشک باید بستری شوند اما اصرار بر رفتن به خانه دارند، اظهارکرد: نمونه‌های بسیاری داشته‌ایم که دستور پزشک برای بستری شدن را رعایت نکرده‌اند و به خانه رفته اند که وضعیت بیماری آنان وخیم شده و به فوت بیمار انجامیده است.

همتی خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به کرونا، باید به طور حتم دستور پزشک و آنچه که تشخیص داده را به طور دقیق رعایت کنند.

وی گفت: در حال حاضر مشکلی در زمینه تخت بیمارستانی در هرمزگان نداریم و بیماران می‌توانند تا هر زمان که پزشک تشخیص دهد، بستری شوند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: توجه به رعایت دستور پزشک، نشان از فرهنگ و اهمیت قائل شدن به تشخیص تخصصی پزشک دارد و افراد مبتلا به کرونا باید موارد مربوط به بستری و قرنطینه ۲ تا سه هفته‌ای را رعایت کنند و این رعایت دستورهای پزشکی تضمین کننده سلامتی خود، خانواده و دیگران است.

همتی بیان کرد: در زمینه بازگشایی مدرسه ها نیز در گام اول در مهرماه، مدرسه‌ها به صورت آموزش غیرحضوری و آنلاین بازگشایی می‌شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها