اهدای اعضای بدن مرد ۶۰ ساله هرمزگانی به بیماران نیازمند



امروز صبح اعضای پیکر مرد 60 ساله‌ای اهدا شد و به بیماران دردمند نیازمند پیوند عضو، جان دوباره بخشید. کبد و کلیه‌های "محمدرضا آسوده جهرمی فرد" که براثر فشارخون بالا دچار مرگ مغزی شده بود در بیمارستان پیوند ابوعلی سینا شیراز  به 3 نفر پیوند خورد.  وی، کارمند بازنشسته شرکت برق قشم بود.

     

به گزارش صبح ساحل، سوسن مصلی نژاد همسر این اهداکننده به صبح ساحل  گفت: نصف شب جمعه 29 مردادماه حال محمدرضا بد شد و باحالت تهوع و سرگیجه او را به بیمارستان قشم منتقل کردیم، چند شب در آنجا بستری بود و سپس به علت وخامت حالش با آمبولانس به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس انتقال یافت. وی ادامه داد: همسرم در بخش آی سی یو بستری شد تا اینکه سه روز بعدازآن یعنی در ۶ شهریورماه جاری حال وی بد و دچار کاهش سطح هوشیاری شد. مصلی نژاد گفت: صبح دیروز سه‌شنبه پزشک معالج از مرگ مغزی همسرم خبر داد و سپس گفت که اعضا بدنش را می‌توانیم اهدا کنیم.

وی که به اینجای گفته هایش رسید با صدای بغض آلوده ادامه داد: نمی‌توانستم باور کنم که دیگر محمدرضا کنارمان نیست، خیلی سخت بود، با مشورت با 3 فرزند و خانواده، رضایتمان برای اهدا عضو را اعلام کردیم تا با اعضا بدن همسرم جان‌هایی به زندگی برگردند و عمری دوباره‌ای بیابند.

         

نجات جان 16 بیمار بدحال

رئیس واحد اهدا عضو استان بابیان اینکه کبد و کلیه محمدرضا آسوده جهرمی فرد با ایثار و ازخودگذشتگی خانواده این جان‌آفرین گرانقدر، به سه بیمار نیازمند عضو پیوندی، پیوند زده شد گفت: بیمار در تاریخ ۳ شهریور با تشخیص سردرد و سرگیجه به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس مراجعه کرد و متأسفانه به‌رغم دریافت اقدامات درمانی ویژه، سه روز بعد یعنی در تاریخ ۶ شهریور حال بیمار رو به وخامت نهاده و دچار کاهش سطح هوشیاری شد. دکتر محمود حسین پور این را هم گفت که وی سابقه ابتلا به فشارخون بالا داشته و به‌رغم بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، درنهایت صبح دیروز مرگ مغزی وی توسط پزشکان تائید کننده مرگ مغزی، اعم از متخصص داخلی مغز و اعصاب، متخصص پزشکی قانونی، متخصص داخلی و متخصص بیهوشی، تائید شد. وی ضمن تقدیر از خانواده ایثارگر آسوده جهرمی فرد، گفت این نهمین اهدا عضو انجام‌شده در استان، طی سال جاری بوده و با ایثار مرد شریف و خیر استانمان ما موفق شدیم جان ۱۶ بیمار نیازمند عضو پیوندی را نجات دهیم.

     

خانه ابدی

بامداد دهم شهریورماه پیکر نیمه‌جان محمدرضا 60 ساله به اتاق عمل بیمارستان شهید محمدی منتقل شد. ساعت 3 بامداد بود که کبد و دو کلیه وی توسط جراح اعزامی از بیمارستان ابن‌سینای بندرعباس، برداشت و جهت پیوند به شیراز انتقال یافت. محمدرضا آسوده جهرمی دارای 3 فرزند شامل دو پسر 27 و 22 ساله و یک فرزند دختر 19 ساله، امروز در زادگاهش جهرم به خاک سپرده می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها