واکسیناسیون خطر ابتلاء به کرونای شدید را کاهش می دهد



 بزرگسالانی که دو دز واکسیناسیون دریافت کرده اند در صورت ابتلاء به عفونت کرونا کمتر در معرض خطر قرار دارند.

           

به گزارش صبح ساحل، محققان کالج کینگ لندن داده های شرکت کنندگان را که علائم، آزمایش ها و واکسن های خود را در برنامه مطالعه علائم بیماری ثبت کردند شامل 1،240،009 (دوز اول) و 971،504 (دوز دوم) بزرگسالان بریتانیایی واکسینه کردند. تیم تحقیق طیف وسیعی از عوامل از جمله سن، ضعف و مناطق محروم را مورد ارزیابی قرار داد و آن را با عفونت پس از واکسیناسیون مقایسه کرد.

این مطالعه که در The Lancet Infectious Diseases منتشر شد، نشان داد در صورت بعید بودن ابتلاء به کرونا پس از واکسیناسیون مضاعف، خطر کرونا تقریباً به نصف کاهش می یابد. همچنین تعداد کمتر بستری (73 درصد کمتر) و بار علائم کمتری (31 درصد کمتر) در میان واکسینه شدگان وجود دارد.

از دست دادن بویایی، سرفه، تب، سردرد و خستگی همه این علائم خفیف تر بوده و کمتر توسط افرادی که واکسینه شده اند گزارش شده است و احتمالاً در هفته اول بیماری به علائم متعدد مبتلا می شوند. عطسه تنها علامتی بود که بیشتر در افراد واکسینه شده با کرونا گزارش شد.

شواهد جدید در مورد عفونت های موفقیت آمیز نشان می دهد افرادی که پس از 1 یا 2 دوز واکسن کرونا مثبت بودند، شانس ابتلاء به بیماری های شدید، بستری شدن یا طولانی کووید به میزان قابل توجهی کمتر از افراد واکسینه نشده بود.

با این حال، افرادی که در اکثر مناطق محروم زندگی می کردند پس از یک واکسیناسیون بیشتر در معرض خطر عفونت بودند. در حالی که سن به تنهایی عامل خطری نبود، افرادی که شرایط بهداشتی و استقلال آنها را محدود می کرد مانند ضعف تا دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به عفونت کرونا پس از واکسیناسیون و بیماری قرار گرفتند.

یافته ها نیاز به هدف قرار دادن گروه های در معرض خطر را نشان می دهد. قبلاً نشان داده شده است که بزرگسالان ناتوان به طور نامتناسبی تحت تأثیر کرونا قرار گرفته اند. تیم تحقیقاتی راهکارهایی مانند برنامه تقویت کننده به موقع، اقدامات کنترل عفونت و تحقیقات بیشتر در مورد پاسخ ایمنی به واکسیناسیون در این گروه را پیشنهاد می کند که می تواند به حل این مشکل کمک کند.

دکتر "کلر استیوز" سرپرست تیم تحقیق از کالج کینگ لندن گفت: از نظر بار سنگین کرونا خبر خوبی است که تحقیقات ما نشان داده است که واکسیناسیون مضاعف خطر ابتلا به این ویروس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. با این حال، در میان افراد ضعیف ما ، افراد مسن و کسانی که در مناطق محروم زندگی می کنند، خطر هنوز قابل توجه است و باید برای واکسیناسیون دوم و تقویت کننده فوراً اولویت بندی شود.

پروفسور "تیم اسپکتور" از کالج کینگ لندن و محقق ارشد مطالعه COVID ZOE اظهار داشت: واکسیناسیون به دو طریق شانس ابتلای افراد به بیماری طولانی مدت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اول، با کاهش خطر هرگونه علائم تا 10 برابر و دوم با کاهش درگیری ریه خطر مرگ را کاهش می دهد. هر زمان که علائم بیماری را مشاهده می کنیم، عفونت های بعد از دو واکسیناسیون نیز بسیار ملایم تر هستند بنابراین واکسن ها واقعاً بیماری را به سمت بهتر تغییر می دهند. ما مردم را تشویق می کنیم در اسرع وقت دومین ضربه خود را دریافت کنند. واکسن های کرونا جان بیش از 105000 نفر را نجات داده و از بیش از 24 میلیون عفونت در انگلستان جلوگیری کرده است. این تحقیقات دلگرم کننده است و نشان می دهد واکسن ها نه تنها از مرگ و میر جلوگیری می کنند، بلکه می توانند از برخی از آنها نیز جلوگیری کنند.

ما 50 میلیون پوند در تحقیقات برای درک بهتر اثرات پایدار کرونا سرمایه گذاری کرده ایم و بیش از 80 سرویس ارزیابی طولانی مدت در سراسر انگلستان به عنوان بخشی از 100 میلیون پوند مراقبت از کسانی که از این اثرات رنج می برند افتتاح شده است.

واضح است که واکسن ها دیوار دفاعی در برابر ویروس می سازند و بهترین راه برای محافظت از افراد در برابر بیماری های جدی هستند. من از همه کسانی که واجد شرایط هستند تشویق می کنم تا هرچه سریعتر برای هر دو ضربه خود مراجعه کنند

 

منبع: روزنامه نوآوران

.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها