واکسيناسيون کارگران آغاز شد



وزير بهداشت و درمان از آغاز واکسيناسيون نامحدود کارگران خبر داد و گفت: همه کارگران را بدون رده‌بندي و اولويت سني مي‌توانيد واکسينه کنيد.

       

به گزارش صبح ساحل، وزير بهداشت و درمان  با اشاره به آغاز کار خود در دولت جديد اظهار داشت: در شرايطي که دولت را تحويل گرفتيم که اصلاً واکسن کرونا نداشتيم و ميزان ذخيره واکسن ما صفر بود که به لطف الهي با ورود آقاي رئيس‌جمهور و ساير اعضاي کابينه از جايي که فکر نمي‌کرديم خداوند نعمت‌هاي خود را رساند.

بهرام عين‌اللهي اضافه کرد: در شرايطي که به دنبال باران واکسن کرونا بوديم، اما سيل واکسن جاري شد و فقط ظرف امروز و فردا 15 ميليون دوز واکسن کرونا وارد کشور مي‌شود. بنابراين از نظر واکسيناسيون بهترين وضعيت را داريم و هيچ نگراني و کمبودي هم در اين حوزه احساس نمي‌کنيم.


وي با بيان اينکه تاکنون 32 ميليون دوز واکسن کرونا به هموطنان تزريق کرده‌ايم، ادامه داد: همچنين تا پايان شهريورماه 50 ميليون دوز واکسن ديگر وارد کشور مي‌شود که مي‌تواند واکسيناسيون را به سطح مطلوبي برساند.

عين‌اللهي يادآور شد:‌ با تزريق اين ميزان دوز واکسن اطمينان داريم که از شدت مرگ‌ومير کرونايي به شدت کاسته مي‌شود؛ اما به هرحال بحران کرونا تا چند سال آينده همچنان در کل دنيا وجود خواهد داشت.

      

اجراي طرح قرنطينه هوشمند

وزير بهداشت در ادامه از اجراي طرح قرنطينه هوشمند در کل کشور خبر داد و گفت: بر مبناي اين طرح همه افرادي که واکسن زده‌اند، آزادانه مي‌توانند با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي مانند ماسک‌زدن و فاصله‌گذاري اجتماعي فعاليت‌هاي خود مانند کار و مسافرت را انجام دهند و بقيه افراد واکسن‌نزده بايد محدود شوند.

عين‌اللهي درمان مأموريت‌محور را رويکرد جديد وزارت بهداشت در توسعه امور درماني دانست و اضافه کرد: در ضمن بايد به پژوهش‌هاي بي‌هدف در حوزه بهداشت و درمان پايان دهيم و پژوهش‌ّهاي جديد با هدف رفع نيازهاي کوتاه‌مدت تا بلندمدت را تعريف کنيم.

وي با اشاره به افزايش 5 برابري بودجه وزارت بهداشت و درمان ادامه داد:‌ رهيافت ما اين است که بيشتر از درمان در حوزه بهداشت و پيشگيري هزينه کنيم؛ چرا که اين کار در سلامت جامعه اثرگذارتر است و هزينه خيلي‌کمتري هم به جامعه و شبکه بهداشت و درمان کشور تحميل مي‌کند.

    

منبع:تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها