از ابتدای سال تاکنون؛

۳۲ واحد صنفی متخلف در کیش پلمپ شد



رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: امسال ۳۲ واحد صنفی و خدماتی در این جزیره به علت تداوم تخلف بهداشتی به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه با حکم قضایی پلمپ شد.

به گزارش صبح ساحل، «محمد رضا رضانیا»، رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش در نیمه اول سال جاری ۱۹ هزار و ۸۰۳ مورد بازرسی از اماکن و مراکز توزیع مواد غذایی جزیره انجام دادند. وی اضافه کرد: در نتیجه این بازرسی ها ۳۲ مورد از واحدهایی که به تخلف خود به ویژه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویرس کرونا بی توجه بودند پلمپ و ۱۲ واحد نیز به مراجع قضایی معرفی شد. وی افزود: همچنین کارشناسان در بازرسی های خود مقدار ۲۲ هزار و ۹۰۵ کیلو گرم مواد غذایی و آرایشی بهداشتی فاسد و تاریخ گذشته را در گود زباله معدوم کردند.

رضانیا یادآور شد: هم اکنون ۱۲ بازرسی مستقر در این مرکز بازرسی از اصناف جزیره شامل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و غرفه های آرایشی و بهداشتی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده اند. رییس مرکز توسعه سلامت کیش افزود: در این مدت انجام حدود۸۰۰ مورد کلرسنجی ، ۲۰۰ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، ۱۵۰ مورد نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی ، ۱۰۰ مورد بازدید از مدارس(زمان برگزاری آزمون ها) از مهمترین اقدامات انجام گرفته توسط کارشناسان بهداشت محیط است.

وی با بیان اینکه در این مدت  حدود ۳۰۰  مورد گزارش مردمی دریافت وبه شکایات رسیدگی  شد ادامه داد: مردم در زمان خرید به تاریخ تولید وانقضای مواد غذایی دقت ودر صورت مشاهده هرگونه مغایرت موارد را به سامانه ۱۹۰  و شماره ۴۴۴۲۳۳۱۱ منعکس کنند. رضانیا رعایت اصول بهداشتی را در کنترل بیماری کرونا موثر اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه اکنون جزیره کیش به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارد ، لازم است مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی به قطع زنجیره کرونا کمک کنند. وی یادآور شد: استفاده از ماسک، دستکش و شست‌وشوی مرتب دست ها توسط متصدیان، گندزدایی روزانه تجهیزات و سطوح واحد صنفی و حفظ فاصله اجتماعی بین مشتریان توسط واحد های صنفی الزامی است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها