صید میگو در هرمزگان آغاز شد



صید میگو در آب های ساحلی هرمزگان آغاز شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، ابراهیم عالی زاده،معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به آغاز صید میگو در آبهای ساحلی استان گفت: آغاز صید میگو از ۱۱ مهرماه اعلام شده بود که باتوجه به وقع توفان حاره ای  و بارندگی شدید در جنوب و جنوب شرق کشور این صید به تعویق افتاده بود.

ابراهیم عالی زاده افزود: امسال بیش از ۱۵۰ فروند لنج صیادی با بیش از دو هزار صیاد، در فصل صید میگو مشارکت دارند و  استفاده از تور‌های صید نامرئی (منوفیلامنت) در فصل صید میگو، مانند تمام فصول ممنوع است.

او گفت: تور‌های منوفیلامنت صدمه‌های جبران ناپذیری به منابع آبزی و حتی اکوسیستم آبزیان وارد می‌کنند.

عالی زاده  افزود: صید میگو هر سال در ۷۰۰ کیلومتر مربع از صیدگاه‌های استان از بندرکوهستک شهرستان سیریک، آغاز می‌شود و در صیدگاه‌های میناب، هرمز و تولای قشم به پایان می‌رسد.

 

گفتنی است که پیش از این معاون صید و بنادر میاهیگری شیلات هرمزگان از آغاز فصل صید میگو در صیدگاه‌های هرمزگان با تصویب کمیته مدیریت صید میگو شیلات هرمزگان، از دهم مهرماه سال جاری خبر داده بود. اما در تاریخ معین شده بنا بر گفته معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان  باتوجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر طوفان و بارندگی شدید در جنوب و جنوب شرق کشور آغاز فصل صید میگو در هرمزگان تا پایان خطرات احتمالی توفان به تعویق افتاد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها