از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه؛

بیش از ۵۰۰ تُن انواع آبزیان از قشم صادر شد



فرماندار شهرستان قشم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه افزون بر ۵۰۰ تُن انواع آبزیان در قشم از طریق اسکله شهید رجایی استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش صبح ساحل، «علیرضا نصری»، فرماندار شهرستان قشم گفت: کیفیت محموله‌های تولیدی شامل انواع آبزیان تازه و منجمد و صادرات آن اعتبار این شهرستان است که باید به دقت کنترل و نظارت شود.

فرماندار شهرستان قشم اضافه  کرد: باید منافع فعالان خرد محلی که معیشت خود را از طریق خشک کردن ماهی تامین می‌کنند به شکل مطلوب مورد توجه و مصدر عمل قرار گیرد. وی افزود: راه اندازی شرکت‌های ماهی خشک کنی توسط نیروهای محلی و تجمیع فعالیت شاغلان این حوزه،  باعث رفع دغدغه‌های بهداشتی، امکان بسته‌بندی مناسب و صادرات، اشتغال پایدار و رونق اقتصاد محلی می شود. نصری ادامه داد: همچنین باید درآمد تعداد زیادی از روستاییان که برنامه اشتغال و معیشت خود را با تکیه بر این فعالیت پایه ریزی کرده‌اند از طریق خرید محصول یا شراکت و جذب سرمایه تضمین شود.

وی  خاطرنشان کرد: صدور مجوزهای خارج از ظرفیت‌ باعث خطای ناظران و تصمیم گیران برنامه و بودجه و برنامه ریزان حوزه اشتغال شده و این امر جذب تسهیلات به نفع مردم را مشکل کرده است. فرماندار قشم خاطرنشان کرد:  باید برای مدیریت  منابع و زمین به صورت صحیح و علمی، دقت کرد که ظرفیت سنجی از جمله امور ضروری در اینباره است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها