مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

زمین لرزه بخش رویدر بندر خمیر موجب مصدومیت یک نفر شد



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: احتمال بروز خسارت در زمین‌لرزه چهار و ۶ دهم ریشتری امشب رویدر بندر خمیر با توجه به زمان به نسبت طولانی لرزش زمین وجود دارد.

به گزارش صبح ساحل، «مهرداد حسن زاده»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: یک نفر به هنگام فرار در زمان وقوع زمین‌لرزه ۴.۶ ریشتری بخش رویدر بندر خمیر دچار مصدومیت از ناحیه دست شده بود که به صورت سرپایی درمان شد.

حسن زاده گفت: این فرد میان سال در زمان وقوع زمین لرزه سعی می‌کند از اتاق فرار کند که دستش به شیشه شکسته پنجره برخورد کرده بود. وی با بیان اینکه براساس بررسی‌های انجام شده تا این لحظه زمین لرزه خسارتی خسارتی به منازل مسکونی و کشاورزی وارد نکرده است، اضافه کرد: ریزش صخره و کوه در حاشیه یک نخلستان رخ داده است.

    

مردم شب را بیرون سپری کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان پیشنهادکرد: با توجه به اینکه زمین لرزه‌های با شدت بالا دارای پس لرزه هستند مردم شب را بیرون از ساختمان‌ها و با فاصله ایمن از آنها بگذارنند، همچنین ستاد بحران شهرستان بندرخمیر هم به حالت آماده باش درآمده است. حسن زاده افزود: نیروهای امدادی وخدماتی هم در منطقه حضور دارند تا در صورت نیاز اقدام‌های لازم را انجام دهند.

«مختار سلحشور»، مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان نیز گفت:‌ تیم خانه هلال و پایگاه جمعیت هلال احمر در رویدر فعال هستند و یک تیم هم از بندر خمیر به منطقه اعزام شده است. سلحشور گفت: نیروهای این جمعیت در اطراف کانون زمین لرزه درحال بررسی و ارزیابی شرایط هستند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی چهار و ۶ دهم ریشتری در ساعت ۱۹ و ۴۱ دقیقه و ۲۷ ثانیه یکشنبه شب به وقوع پیوست. این زمین‌لرزه در عمق ۱۸ کیلومتری سطح زمین در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر رویدر در شهرستان بندر خمیر ۵۳ کیلومتری بندرخمیر و ۵۴ کیلومتری درز در استان فارس رخ‌داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها