مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

پروژه توسعه اسکله‌های نفتی بندر شهید رجایی با روند خوبی در حال اجرا است



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پروژه توسعه اسکله های نفتی بندر شهید رجایی با روند خوبی در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود با تکمیل سه پست اسکله، در مجموع ۳۰ میلیون تن به ظرفیت سالانه این بندر اضافه شود.

به گزارش صبح ساحل، «علیرضا محمدی کرجی‌ران»، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عصر سه شنبه در جریان بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور، ساخت و تجهیز اسکله های نفتی با استفاده از توان داخلی صورت است، گفت: آماده‌سازی سه پست اسکله نفتی و آماده سازی یک خط لوله انتقال و یک دستگاه بازوی بارگیری در تیر ماه سال ۱۴۰۰ صورت گرفت و برای تکمیل خطوط انتقال و نصب باقیمانده بازوهای بارگیری و سازه استقرار، تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده است. وی ادامه داد: ساختمان مرجع دریایی بندر شهید رجایی با بیش از ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی مطابق با برنامه زمان بندی درحال احداث است که عملیات ساخت این برج با ۶۲,۲ متر ارتفاع و دو دستگاه آسانسور پرسرعت، که قادر است برج را در ۲۸ ثانیه طی کند، بر اساس برنامه زمان‌بندی تحت نظارت مستقیم واحد مهندسی و عمران اداره کل و اداره HSE بندر شهید رجایی درحال ساخت است.

مدیرکل و مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی با بیان اینکه مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر شهید رجایی (VTS) از حساس‌ترین و پرترافیک‌ترین مراکز دریایی کشور است، پیش‌بینی کرد: با اتخاذ تدابیر مهندسی این پروژه در اسفند ۱۴۰۰ اتمام و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. محمدی کرجی ران اضافه کرد: مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان بیش از ۶۰ درصد از عملیات‌های جست‌وجو ونجات دریایی و شرایط استقرار را در پهنه‌های آبی و حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران به خود اختصاص داده است.

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به منظور ارزیابی روند پیشرفت پروژه‌های بزرگ ملی در بندر کانتینری شهیدرجایی ، اسکله نخل نا خدا و اتخاذ تدابیر مانع‌زدایی برای طرح‌های توسعه‌ای، به بندر عباس سفر کرده‌اند، با همراهی مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر، از سه پست اسکله نفتی بندر خلیج فارس دیدن کردند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها