استاندار هرمزگان:

تزریق دوز سوم واکسن کرونا به سالمندان/ تکمیل روند واکسیناسیون با جدیت پیگیری شود



استاندار هرمزگان، واکسیناسیون را راهکار اصلی ایجاد ایمنی جمعی در برابر ویروس کرونا دانست و بر لزوم تکمیل روند واکسیناسیون در استان، تاکید کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان افزود: آمارها به خوبی نشان دهنده تاثیر گسترده واکسیناسیون در کاهش بستری و فوت به دلیل بیماری کرونا است.


وی ادامه داد: واکسیناسیون گروه‌های مختلف از جمله دانش آموزان، دانشجویان، معلمان، اساتید، کارمندان و کارکنان مشاغل و فعالان در اصناف مختلف هرمزگانبرای انجام فعالیت‌ها و حضور در کلاس های درس، محل کار و اداره ها الزامی است.


استاندار هرمزگان داشتن کارت واکسن را شرط الزامی برای حضور در کلاس های درس عنوان کرد و اظهارکرد:  همچنین با اصنافی که شاغلان آن‌ها واکسن دریافت نکرده‌اند، برخورد قانونی از جمله پلمپ صورت می‌گیرد و هم اکنون نظارت و برخورد با متخلفان در این زمینه از آرایشگاه های مردانه و زنانه، آغاز شده است.


دوستی با تاکید بر لزوم پرهیز از عادی انگاری تصریح کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری، همچنان ضروری است و باید مورد توجه همگان باشد.


وی گفت: تزریق دز سوم واکسن کرونا از هفته جاری همزمان با سراسر کشور به افراد بالای ۶۰ سال، بیماران مبتلا به ضعف سیستم ایمنی و همچنین فعالان در مشاغل پرخطر در هرمزگان که چهار هفته از تزریق دز دوم آن‌ها گذشته است، انجام می شود.


دوستی همچنین از فرماندار حاجی‌آباد و مجموعه بسیج و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به دلیل کسب رتبه نخست واکسیناسیون در استان هرمزگان قدردانی کرد.

 

براساس آخرین آمار منتشرشده ازسوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون 2میلیون و 250هزار و 14دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است. از این تعداد، یک میلیون و 311هزار و 988دوز اول و 935هزار و 82دوز دوم تزریق شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها