برنامه تزریق دز سوم واکسن کرونا در هرمزگان اعلام شد



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به آغاز تزریق دز سوم یا همان دز یادآور واکسن کرونا در استان گفت: سالمندان بالای ۶۰ سال که ۴ ماه از زمان تزریق دوز دوم واکسن آنها گذشته، می توانند پس از دریافت پیامک ، جهت انجام دز یادآور به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر فاطمه نوروزیان»،سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره نوع واکسن تزریقی در دز یادآور، گفت: افرادی که در نوبت اول و دوم واکسیناسیون ،سینوفارم، بهارات و یا برکت تزریق کرده اند می توانند دز سوم را نیز همانند واکسن دو مرحله قبل دریافت کنند. وی ادامه داد: برای گروه های یاد شده تزریق واکسن آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس نیز به عنوان دز یادآور امکان پذیر است و افرادی که در دز اول و دوم استرازنکا و یا اسپوتنیک دریافت کرده اند نیز می توانند دز سوم را استرازنکا و یا پاستوکووک پلاس تزریق کنند.

نوروزیان با اشاره به اهمیت انجام واکسیناسیون کرونا و تاثیر آن در کاهش موارد بستری و فوتی ناشی از این ویروس، افزود: هم اکنون هیچ کمبودی در خصوص تامین و تزریق واکسن در هرمزگان وجود ندارد و افرادی که تاکنون بنا به هر دلیلی نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند، می توانند بدون نیاز به دریافت نوبت، با مراجعه به مراکز واکسیناسیون خود را در برابر کرونا واکسینه کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۳۲۴ دز واکسن کرونا در استان تزریق شده است که ۲هزار و ۳۱۰ دز مربوط به شبانه روز گذشته است.

وي اضافه کرد: واکسیناسیون گروه‌های مختلف از جمله دانش آموزان، دانشجویان، معلمان، اساتید، کارمندان و کارکنان مشاغل و فعالان در اصناف مختلف هرمزگان برای انجام فعالیت‌ها و حضور در کلاس های درس، محل کار و اداره ها الزامی است و همه گروه ها باید نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها