مرکز نوآوری پارک علم و فناوری هرمزگان برگزار کرد:

رویداد ایده گاه با موضوع بهداشت و درمان



صبح امروز رویداد ایده گاه باموضوع بهداشت و درمان به همت خانه نارنجی و مرکز نوآوری پارک علم و فناوری هرمزگان و با همکاری مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در محل سالن کنفرانس پارک علم و فناوری هرمزگان برگزارشد.

    

به گزارش صبح ساحل، کارشناس امور موسسات پارک علم و فناوری هرمزگان ضمن عرض خیرمقدم و قدردانی از ایده پردازان و راهیابی به آیین اختتامیه رویداد ایده گاه با موضوع بهداشت و درمان، عنوان کرد: علی رغم این که در این رویداد نفرات برتر تنها نفرات اول تا سوم مسابقات برگزیده خواهند شد اما آنچه که اهمیت دارد این است که پس از اتمام این رویداد تداوم فعالیت و تلاش ایده ها و ایده پردازان و ورود به بازار حقیقی صورت گیرد.

ندابهمنی ادامه داد: بسیاری از شرکت های مستقر که اکنون به جایگاه خوبی رسیده اند نیز روزی این مراحل را طی کرده و گاها حتی بارها و بارها باشکست مواجه شده اند اما هربار با کسب تجربه های بیشتر و اعمال تغییرات در قسمت های مختلف ایده توانسته اند کسب و کار خود را وارد بازار کرده و ره موفقیت دست یابند.

وی با بیان این که آنچه که از اهمیت برخوردار است صرفا کسب رتبه های اول تا سوم دراین رویداد نیست بلکه شکوفایی ایده های بسیارخوب و کاربردی است که بتواند در آینده به بهداشت و درمان استان کمک کند، اظهارکرد: شناسایی صحیح رقبا، ساخت نمونه اولیه ایده و اعتبارسنجی سبب خواهد شد ایده اولیه به محصول نهایی مورد نظر تبدیل و در نهایت جهت تولید انبود و ورود به بازار هدف آماده شود.  

همچنین در ادامه دبیر اجرایی این رویداد ضمن ارائه گزارش روزهای پیشین این رویداد عنوان کرد: این رویداد در روز اول با ثبت نام 46 نفر از علاقه مندان به شرکت در کارگاه ها و ترسیم نقشه راه پایان یافت وسپس در مرحله دوم با تشکیل 14 تیم در روز دوم این رویداد ارائه اولیه با حضور منتورها  و سایر کارگاه های موردنیاز برگزار شد. در نهایت 8 تیم موفق به راهیابی به مرحله سوم و اختتامیه این رویداد شدند.

در ادامه هرکدام از ایده پردازان به ترتیب به ارائه خود در مقابل داوران پرداختند.

 پارسا شرفی بیان کرد: ایده پردازان گروه اول الهام صیحه ای و نرگس صیحه ای با عنوان ایده" دستگاه جلوگیری از پیش آمدگی عضلات" ابتدا به مدت 5 دقیقه به ارائه توضیحات و ویژگی های ارائه ایده خود پرداخته و در 5 دقیقه دوم داوران با طرح پرسش های خود ایده هارابه چالش کشیدند تا ایده پردازان بتوانند از محصول و ایده  خود دفاع کنند.

وی افزود: در ادامه علی باقرزاده همایی با عنوان ایده" سیب TV" که یک اپلیکیشن آموزشی_کاربردی در حوزه بهداشت و سلامت است در5 دقیقه  ابتدایی به ارائه توضیحات و ویژگی های این اپلیکیشن پرداخته و در مرحله دوم به دفاع از ایده خود پرداخت.

شرفی ادامه داد: مصطفی راونگی نژاد از گروه سوم ارائه دهنده در این رویداد در مرحله اول با عنوان ایده" هرمزطب" به معرفی ایده خود پرداخته و مشکلات موجود در سیستم نوبت دهی آنلاین در سایر سامانه ها پرداخته و در مرحله دوم به دفاع و پاسخ دهی به سوالات داوران پرداخت.

هم بنیان گذار خانه نارنجی همچنین عنوان کرد: گروه چهارم با عنوان ایده" پلتفرم جهان سلامتی" توسط رویا جهانگیری معرفی گردید. این پلتفرم که طبق بیان ایده پرداز پلتفرمی است جهت ارتقاء آگاهی و سواد سلامتی بانوان در بخش دوم ارائه به دفاع و ارائه پاسخ مناسب به سوالات داوران پرداخت.

شرفی با بیان این که گروه پنجم با عنوان ایده" ویلچرهوشمند" در دو مرحله به ارائه و دفاع پرداخت، ادامه داد: ششمین گروه این رویداد با ارائه نجمه پورقاسم با عنوان ایده" شربت گیاهی" در دونوبت 5 دقیقه به معرفی این محصول پرداخته و در مرحله دوم به سوالات داوران در خصوص این شربت گیاهی پرداخت.

وی افزود: گروه هفتم با عنوان ایده " توانا" توسط ام البنین دل آشوب به مدت 5دقیقه به ارائه پرداخت. "توانا" که پلتفرمی جهت کاریابی برای معلولان است در 5 دقیقه دوم به دفاع و ارائه پاسخ سوالات داوران پرداخت.

دبیراجرایی این رویداد تصریح کرد: گروه هشتم شرکت کننده در این رویداد به ترتیب با عنوان ایده " آتل با قابیلت جمع شوندگی" توسط مائده عیاری و محمد امین کریمی و نیز در پایان؛ ایده" کلبه مرگ کرونا" توسط سدنا سلاجقه دانش آموز کلاس پنجم در دومرحله به ارائه و دفاع از ایده خود پرداختند.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است داوری این رویداد توسط "دکترفاطمه نوروزیان مدیر و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان"، "دکتر امیدعلی پور علیمردان عضوهیات علمی دانشگاه پیام نور هرمزگان"، "مهندس عبدالحسین توانگری مدیر عامل شرکت سنجش دانش جنوب" و "دکتر ولی علی پور استاد دانشگاه علوم پزشکی" صورت گرفت. همچنین در پایان مرحله اول و پس از اتمام ارائه ها در مرحله اول "آرش برجی خانی، مدیرسرمایه گذاری هلثینو" به ارائه توضیحاتی در خصوص ایده های مورد نیاز و توجه این حوزه و ویژگی های استارتاپ های مناسب و مهم ترین عوامل شکست استارتاپ های حوزه سلامت در ایران پرداخت.

شرفی در پایان گفت: پس از اتمام مرحله ابتدایی و پس از انجام گفت و گو و مشورت توسط داوران، به ترتیب گروه "الهام صیحه ای و نرگس صیحه ای" با ایده" دستگاه جلوگیری از پیش آمدگی عضلات " ، همچنین"کیانوش مقصودی نژاد" با ایده " ویلچر هوشمند" و نیز "مائده عیاری و محمدامین کریمی" با "ایده آتل با قابلیت جمع شوندگی" موفق به کسب رتبه های اول تا سوم این رویداد شدند. جوایز نفرات اول تا سوم به ترتیب بیست میلیون ریال، پانزده میلیون ریال و ده میلیون ریال در نظر گرفته شده بود.

رویداد ایده گاه با موضوع بهداشت و درمان

 رویداد ایده گاه با موضوع بهداشت و درمان

رویداد ایده گاه با موضوع بهداشت و درمان

رویداد ایده گاه با موضوع بهداشت و درمان

رویداد ایده گاه با موضوع بهداشت و درمان

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها