۳۱ هزار تن برنج در انتظار ترخیص از گمرک شهید رجایی بندرعباس



در نیمه اول آبانماه امسال ۳۱ هزار تن برنج وارداتی به گمرک شهید رجایی اظهار شده، ولی تاکنون ترخیص نشده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، سعید میرزایی، معاون امور گمرکی حوزه واردات گمرک شهید رجایی بندرعباس علت ترخیص نشدن ۳۱ هزار تن برنج وارداتی به گمرک شهید رجایی را ممنوعیت واردات فصلی برنج اعلام کرد و گفت: هرساله از ابتدای تیرماه تا پایان آبانماه به علت برداشت برنج داخلی، محدودیت واردات برنج اعمال می‌شود و از ترخیص برنج‌های وارد شده جلوگیری می‌شود.

میرزایی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵۸۳ هزار تن کالا به گمرک شهید رجایی بندرعباس اظهار و ترخیص شده است.

به گفته معاون امور گمرکی حوزه واردات گمرک شهید رجایی بندرعباس، به استناد مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، بیش از ۵ هزار قلم کالا به محض اظهار به گمرک، عملیات ترخیص آن سریعاً انجام می‌شود.

 

گفتنی است که امروز «مهرداد جمال ارونقی»، معاون فنی گمرک گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، وزارت جهاد کشاورزی نسبت به لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج اقدام کرد. وی افزود: با توجه به پایان فصل برداشت برنج، نامطلوب بودن فضای نگهداری محموله‌های برنج وارد شده به بنادر و گمرکات کشور، جلوگیری از فساد احتمالی کالا و به منظور ایجاد تعادل و ثبات در بازار، وزارت جهاد کشاورزی لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج را به وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر مراجع ذیربط ابلاغ کرد.

ارونقی گفت: با این اقدام، وارد کنندگان برنج می‌توانند از امروز به ترخیص محموله‌های برنج موجود در گمرکات کشور با رعایت مقررات مربوط اقدام کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها