مدیرکل میراث‌فرهنگی هرمزگان:

زلزله ۱۲میلیارد ریال به قلعه فین خسارت زد



مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان گفت: زمین‌لرزه‌های روز یکشنبه و دوشنبه ۲۳ و ۲۴ آبان به قلعه فین خسارت‌ وارد کرده است.

 

به گزارش صبح ساحل، سهراب بناوند با بیان این مطلب افزود: در پی زمین‌لرزه‌های رخ‌داده، بخش‌هایی از قلعه فین دچار خسارت شده است.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تصریح کرد: برج و صخره‌ای که سازه بنا به آن متصل است و همچنین پایه‌های ضلع شرقی قلعه فین آسیب‌دیده است.


وی میزان برآورد خسارت به این بنای تاریخی را ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: قدمت قلعه فین از روی سفال‌های به‌دست‌آمده می‌توان به قرون میانه اسلامی نسبت داد، اما بنای یادشده تا دوره قاجار نیز مورداستفاده قرار می‌گرفته است.


بناوند تأکید کرد: به دلیل شدت زلزله و وقوع پس‌لرزه‌ها کارشناسان میراث‌فرهنگی و عوامل یگان حفاظت به‌طور مداوم در حال بررسی شرایط هستند و در صورت وصول گزارشی دیگر مبنی بر خسارت به آثار و ابنیه تاریخی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

گفتنی است که قلعه فین در ورودی این شهر روی تپه‌‌ای قرار گرفته و قدمت آن را از روی سفال‌های به‌دست آمده به قرون میانه اسلامی نسبت می‌دهند و در سال ۱۳۸۱ در فهرست آثارملی ایران ثبت شده است. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها