شهردار بندرعباس:

سرمایه گذاران سراسر کشور می توانند بندرعباس را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند



شهردار بندرعباس گفت: شرایط در حوزه فعالیت شهرداری برای ورود سرمایه گذاران آماده و مهیا می باشد و سرمایه گذاران سراسر کشور می توانند شهر بندرعباس را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

     

به گزارش صبح ساحل،  مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در گفتگو ویدئو کنفرانسی با سعيد جليلی، نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: بندرعباس موقعيت استراتژيك ويژه ای دارد و عنوان پايتخت تجاری و اقتصادی كشور را با خود به همراه دارد و شركتها و صنايع بزرگی در غرب شهر فعال هستند، اما در بحث عوارض آلايندگی هنوز اتفاق خاصی برای شهر رخ نداده است.
شهردار بندرعباس تصريح كرد : ماليات ارزش افزوده بسياری از شركتهایی كه در بندرعباس فعال هستند در تهران پرداخت ميشود و خواست عمومی بر اين است كه اين مساله با جديت رسيدگی شود تا سهم شهرداری بندر عباس در اين بخش مشخص و معين باشد.
مهدی نوبانی يادآور شد: حاشيه نشينی و بافت فرسوده از ديگر مشكلات شهر بندرعباس است كه نياز به عزم ملی ،حركت جهادی و تصميم بزرگی دارد تا شرايط و محل زندگی مردم در بافت فرسوده تغيير كند و توسعه شهر رنگ و بوی تازه ای به خود بگيرد.
دكتر سعيد جليلی در ادامه اين گفتگو گفت : برگزاری جلسات و نشست های شهرداری ها و كلانشهر ها ميتواند تعاملات مديران شهری را تقويت نمايد و نقاط ضعف و قوت شهرها را برجسته نشان دهد.
وی گفت: جلسات شهرداران كشور باعث هم افزایی و همفکری خواهد شد و قطعا نتايج آن به نفع شهر ها و مردم است.
نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی توصيه كرد: جلسات پيرامون مسائل و مشكلات شهرها بايد تخصصی برگزار شود و هر موضوع در جلسه خاصی مورد بررسی و واكاوی قرار گيرد.
وی افزود: جدا از مباحث سخت افزاری در شهرها، بايد مديريت شهری به سمت و سوی راهكارها، ايده ها و فعاليت های فرهنگی و اجتماعی برود و در حوزه های مختلف ورود نمايند.

دكتر جليلی بر هوشمند سازی شهر ها و استفاده از فن آوريهای نوين در ساختار كالبدی شهر تاكيد نمود و گفت: عمران و هزينه های عمرانی بايد در مسيری باشد كه به اشتغال كمك كند و اين امر مستلزم تشكيل كارگروهای تخصصی و پژوهشی است و دستگاه‌ها بايد در بحث عمران شهری همراه باشند تا اتفاقات بزرگی رقم بخورد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها