زلزله ۳۰۰ میلیارد تومان به راه‌های روستایی هرمزگان خسارت زد



معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اثر دو زلزله هرمزگان، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به راه‌های روستایی هرمزگان خسارت وارد شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، فرزاد نجات نیا پس از بازدید از مناطق زلزله زده هرمزگان، افزود: از ابتدای وقوع زلزله، سه نقطه مواصلاتی در هرمرگان مسدود شد که بلافاصله این مسیرها بازگشایی شدند

این مقام مسئول اظهار کرد: اکنون تنها مسیر مسدود مانده، جاده روستای آرنگان فین است که تا قبل از ظهر فردا بازگشایی می‌شود.

وی در خصوص بازسازی مسیرهای خسارت دیده از زلزله هم گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای این موضوع تاکنون ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است و از هفته بعد هم یک تیم ارزیاب و کارشناس از این سازمان برای انجام اقدامات لازم برای اصلاح مسیرها به هرمزگان سفر می‌کنند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی در خصوص زمان ساخت منازل آسیب دیده از زلزله هم عنوان کرد: عملیات آواربرداری منازل تخریب شده آغاز شده است و تا پایان سال هم منازل مردم ساخته و تحویل آن‌ها می‌شود.

به گفته نجات نیا، بر اثر زلزله فین سه هزار و ۲۰۰ خانه آسیب دیده اند که از این شمار دو هزار و ۵۰۰ خانه نیازمند بازسازی و ۷۰۲ خانه هم نیازمند تعمیر هستند.

وی بیان کرد: برای بازسازی خانه‌های تخریب شده ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات و ۷۰ میلیون هم کمک بلاعوض و برای خانه‌های نیازمند تعمیر هم ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مقرر شده تا زمان تصویب این پیشنهاد در هیئت دولت، از حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) اقدامات اولیه بازسازی انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها