قاضی ویژه به جزیره هرمز اختصاص یافت



رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: یک قاضی ویژه برای تسهیل در روند خدمت رسانی به جزیره هرمز اختصاص یافت.

      

به گزارش صبح ساحل، علی صالحی روز دوشنبه با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص لزوم محرومیت زدایی از جزیره هرمز و تأکیدهای رییس قوه قضاییه اظهار داشت: این اقدام به منظور تسهیل دسترسی مردم شریف جزیره هرمز به خدمات قضایی و کاهش نیاز به ایاب و ذهاب به مرکز استان انجام شده است.

وی در ادامه افزود: پیش از این، دوری از محاکم قضایی سبب شده بود مردم جزیره هرمز مجبور شوند برای استیفای حقوق شان از طریق سفر دریایی، فاصله ۲۹ کیلومتری را طی کنند تا خود را به بندرعباس برسانند. 

وی اضافه کرد: این موضوع علاوه بر تحمیل هزینه های تردد، متأسفانه در برخی مواقع منجر به بروز سوانحی نیز می‌شد که با اختصاص قاضی ویژه به جزیره هرمز، این مشکل‌ها تا حدقابل توجهی رفع خواهد شد.

 رییس کل دادگستری هرمزگان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام هرمز و تجلیل از ایثارگری‌های مردم این جزیره در وفاداری به آرمان های انقلاب اسلامی، افزود: دستگاه قضایی در این استان با تمام توان خود از محرومیت زدایی و توسعه زیرساخت‌ها در جزیره هرمز حمایت می‌کند.

صالحی خاطر نشان کرد: صالحی همچنین تصریح کرد: با توجه به پیوستن جزیره هرمز به شهرستان بندرعباس، پیش از این نیز دادگستری کل هرمزگان از طریق ایجاد دفتر خدمات الکترونیک قضایی و تقویت و تجهیز شورای حل اختلاف، زمینه را برای تسهیل هر چه بیشتر دسترسی مردم جزیره هرمز به خدمات قضایی فراهم کرده بود که خوشبختانه با اقدام کنونی در اختصاص قاضی ویژه به این جزیره، زنجیره خدمت رسانی دستگاه قضایی به مردم هرمز تکمیل شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: مطالبه به حق رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست قوه قضاییه در جهت رسیدگی به مسائل مردم شریف جزیره هرمز به صورت مستمر از سوی دستگاه قضایی استان هرمزگان پیگیری می شود و این موضوع را تا حصول نتیجه نهایی و رفع تمامی مشکلات پیگیری خواهیم کرد. 

صالحی اضافه کرد: دغدغه های اهالی جزیره هرمز در نشست‌های متعدد به منظور احقاق حقوق مردم و تسریع در روند رسیدگی به مشکلات آنها با استاندار و دیگر مسئولان هرمزگان مطرح شده که امیدواریم در نتیجه هم افزایی و هماهنگی میان دستگاه های متولی، روند محرومیت زدایی و توسعه این جزیره تسریع شود.

   

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها