۹۰ درصد جمعیت هدف کیش ۲ دُز واکسن دریافت کردند



مسوول کمیته واکسیناسیون کیش گفت: با تزریق ۴۴ هزار و ۸۲۸ مورد دُز دوم بین ۹۰ درصد از جامعه هدف طرح واکسیناسیون عمومی در این جزیره در ۲ نوبت واکسن کرونای خود را دریافت کردند.

به گزارش صبح ساحل، «مریم ستاریان»، مسوول کمیته واکسیناسیون کیش با بیان اینکه برای ایمنی نسبی جامعه باید ۸۰ درصد افراد باید ۲ دُز واکسن خود را دریافت کنند، گفت: این میزان با تداوم روند واکسیناسیون در این جزیره به ۹۰ درصد رسیده و عملیات تزریق واکسن کماکان در بین افراد بالای ۱۲ سال ادامه دارد. وی اضافه کرد: تا کنون ۱۰۰ هزار و ۳۹  دُز واکسن در این جزیره تزریق شده  که شامل  ۵۴ هزار و ۷۷۹ دُز از این میزان در نوبت اول و ۴۴ هزار ۸۲۸ دُز در نوبت دوم و ۴۳۲ دُز نیز در نوبت سوم است.

ستاریان با بیان اینکه جامعه هدف این جزیره در طرح واکسیناسیون عمومی حدود ۴۹ هزار نفر است یادآور شد: به علت وجود جمعیت شناور جزیره تا کنون میزان واکسیناسیون در نوبت اول حدود ۱۰۹ درصد جمعیت هدف بوده و آمادگی کامل در جزیره برای تزریق دُز سوم و در صورت تصویت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دُزهای بالاتر نیز وجود دارد. مسوول کمیته واکسیناسیون کیش یادآور شد: با توجه به داوم روند واکسیناسیون انتظار می رود ساکنانی که تا کنون دُز اول، دوم و سوم خود را دریافت نکرده هر چه زودتر و در زمان، بندی برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

ستاریان افزود: تنها تزریق دُز اول باعث ایمنی در جامعه نمی شود و علاوه بر آن برای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس تمام افراد جامعه حتی آنانی که هر ۲ دُز واکسن خود را دریافت کرده اند باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

تاکنون در این جزیره بیش از هشت هزار و ۴۰۰  بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها