هرمزگان میزبان چهارمین رویداد «استان‌آپ» کشور



چهارمین رویداد «استان‌آپ» به همت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و با مشارکت پارک علم و فناوری هرمزگان در این استان برگزار می‌شود.

 

علی فتی، رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان دیروز درنشست خبری این رویداد گفت : چهارمین رویداد “استان‌آپ”  کشوردر هرمزگان برگزار می شود.

وی اظهارداشت : صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری رویداد “استان‌آپ” را با محوریت پارک و علم و فناوری هرمزگان در این استان با هدف توانمندسازی کسب و کارها و ایجاد جریان سرمایه در استان هرمزگان برگزار می‌کند.امیر بامه، مدیر روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز با اشاره به اینکه این صندوق از سال ۹۲ کار خود را آغاز کرده است خاطرنشان کرد:  این صندوق از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند و تنها نهاد تامین مالی شرکت های دانش بنیان در کشور است.

وی ادامه داد:  این صندوق۴ خدمت اصلی شامل اعطای تسهیلات، ضمانت نامه، توانمندسازی و سرمایه گذاری  و 60خدمت فرعی به این شرکت ها ارائه می دهد.به گفته وی از سال ۹۷ تاکنون ۱۹0 هزار میلیارد ریال انواع تسهیلات  به شرکت‌های دانش بنیان کشورارائه داده است.

وی افزود: در راستای توانمندسازی شرکت های دانش بنیان از سال ۹۷ تا کنون ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ۳۱ فقره قرارداد و ۱۳ فقره ضمانت‌نامه به ارزش ۳۲0 میلیارد ریال و ۲۸۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به ۴۷ شرکت دانش بنیان در هرمزگان صورت گرفته است.

مصطفی بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز در این جلسه  اظهارداشت :یک کسب و کار از مرحله ایده تا بازار مسیر سختی راطی می‌کند و برای اینکه این مسیر را موفقیت آمیز طی کند نیاز به حمایت دارد.

وی افزود: برخی نهادها در قالب شتاب دهنده و برخی در قالب سرمایه گذار در این حوزه فعالیت می کنند. تاکنون ۳۶ رویداد دوشنبه های استارتاپی  در تهران برگزار کردیم.وی ادامه داد: در مرحله پایین تر که هنوز محصول اولیه شکل نگرفته و ایده هایی وجود دارد که می توانند تبدیل به کسب و کار شوند. ۸ رویداد تحت عنوان پیوند برای وصل کردن این ایده ها به شتاب دهنده ها برگزار کردیم تا بتوانند مدل کسب و کاری بر روی ایده خود سوار و به شتاب دهنده ها ارائه کنند.به گفته بغدادی، تاکنون ۵۰ میلیارد تومان در این راستا سرمایه  جذب شده و برای ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز در حال مذاکره هستیم.

وی افزود: از آنجا که درصد زیادی از شرکت کننده ها از استان های خارج تهران بودند، تصمیم گرفتیم رویدادهای استانی ویژه هر استان و با محوریت پارک علم و فناوری آن استان تحت عنوان استان‌آپ برگزار کنیم.

بغدادی خاطرنشان کرد: این رویداد کاملا رایگان بوده و یک خدمت و سرویس توانمندسازی برای کمک به توانمندی کسب و کارهای استان و ایجاد جریان سرمایه در استان برگزار می شود.

وی اظهار کرد: حتی اگر تیمی در این فرایند موفق به جذب سرمایه نشود، تجربه این طرح به توانمندسازی افراد کمک خواهد کرد. برای جلب نظر سرمایه گذاران نیز صندوق نوآوری ۸۰ درصد پول سرمایه گذاری را ضمانت خواهد کرد.

وی بیان کرد: این رویداد کمک می‌کند طرح های سرمایه پذیر در استان شناسایی و به جذب سرمایه برای این طرح ها کمک شود. درصدی از این جذب سرمایه از سرمایه گذار و سرمایه پذیر دریافت نمی شود. این رویداد گفتمان استارتاپی استان را تقویت می‌کند.

گفتنی است، رویداد «استان‌آپ» در استان هرمزگان با هدف بسترسازی جهت ایجاد کسب و کارهای فناورانه، شناسایی شرکت‌های نوپا، دانش‌بنیان و گروه‌های صاحب ایده در سطح استان، شناسایی استارت‌آپ‌ها و طرح‌های سرمایه‌پذیر به منظور سرمایه‌گذاری جسورانه، برگزاری دوره‌های آموزشی برای تیم‌ها و استارت‌آپ‌ها، بهم‌رسانی تیم‌ها و استارت‌آپ‌ها به شتابدهنده‌ها و سرمایه‌گذاران و برگزاری پنل گفت‌وگو و برنامه انتقال تجربه برگزارمی شود.ثبت نام در این رویداد تا دوم دی ماه سال جاری  بوده ، 11 تا24 دی ماه هم جلسه های مشاوره با گروه های شرکت کننده و سرمایه گذاران برگزارمی شود.این رویداد تا بهمن ماه ادامه دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها