راه‌اندازی بزرگترین مزرعه پرورش شترمرغ هرمزگان در حاجی آباد



سرپرست صندوق کارآفرینی امید هرمزگان گفت: بزرگترین مزرعه پرورش شترمرغ استان در روستای سیف آباد شهرستان حاجی آباد راه اندازی شد.

 

به گزارش صبح ساحل، مجید بلندنظر روز دوشنبه در حاشیه راه‌اندازی این مزرعه پرورش شترمرغ افزود: این مزرعه با پرداخت تسهیلات هفت میلیارد ریالی به بخش خصوصی با مساحت پنج هزار مترمربع راه‌اندازی و برای ۶ نفر شغل پایدار ایجاد شده است.

وی بیان داشت: در این مرزعه ۴۰۰ قطعه جوجه شترمرغ درحال پرورش هستند که جوجه و گوشت تولید شده در این مزرعه علاوه بر تامین نیاز هرمزگان به استان های همجوار همچون کرمان و فارس نیز ارسال می شود.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید هرمزگان اظهارداشت: صندوق کارآفرینی امید در زمینه پرورش شترمرغ در استان پس از مشاوره لازم، تسهیلات مورد نیاز را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و تا مرحله بازاریابی و فروش با آن‌ها همکاری می‌کند.

همچنین در مهرماه امسال عملیات ساخت مجموعه پرورش شترمرغ در روستای شهدادی شهرستان حاجی آباد با همت بسیج سازندگی آغاز شد که با  تکمیل این مجموعه برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می شود. این مجموعه با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال با ظرفیت هزار قطعه شترمرغ در مساحت ۷۰ هزار مترمربع درحال ساخت است.

شهرستان حاجی آباد در ۱۶۵ کیلومتری شمال بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

در استان هرمزگان سه واحد پرورش شترمرغ با تولید سالانه ۲۰ تن گوشت فعال است.

شترمرغ ها پرندگانی علف‌خوار هستند که رژیم غذایی آن ها شبیه نشخوار کنندگان است و یونجه و ذرت درصد بالایی از ترکیب غذایی شترمرغ را شامل می شود که به دلیل دارا بودن روده های دراز و طویل قدرت هضم بالا در خصوص مواد فیبری را دارا می باشند.

گوشت شترمرغ جز گوشت‌های قرمز به شمار می‌رود و به علت کلسترول، چربی و سدیم کمتر به نسبت سایر گوشت‌های قرمزبرای افراد دارای بیماری فشار خون و دیابت و همچنین با داشتن آهن و پروتئین برای کودکان درحال رشد، مادران باردار و افرادی که از کم خونی رنج می برند، مناسب است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها