رییس مرکز توسعه سلامت کیش:

بیش از ۹۲ درصد جمعیت بومی هر ۲ دُز واکسن خود را دریافت کرده‌اند



رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی نقاط این جزیره به ۴۵ درصد رسیده است.

به گزارش صبح ساحل، «محمدرضا رضانیا»، رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: جزیره کیش هم اکنون در وضعیت آبی قرار گرفته و به واسطه این شاهد رشد حضور گردشگران و پویایی نسبی شده است. وی اضافه کرد: این در نتیجه توسعه سطح پوشش واکسیناسیون و خروج جزیره از وضعیت قرمز کرونایی در دوران پس از پیک پنجم به دست آمده به طوریکه هم اکنون بیش از ۹۲ درصد جمعیت بومی کیش هر ۲ دُز واکسن خود را دریافت کرده اند.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش یادآور شد: تدوام رعایت پروتکل های بهداشتی لازمه حرکت جزیره به سمت پویایی بیشتر اقتصادی و حضور کردشگران در است اما طبق بررسی های مختلف شاهد عادی انگاری در برخی نقاط هستیم. وی افزود: هرچند در برخی نقاط جزیره میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی به ۷۰ درصد نیز می رسد اما در برخی نقاط رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ۴۵ درصد کاهش یافته که این مساله زنگ خطری برای تداوم وضعیت آبی رنگ این جزیره از نظر شیوع ویروس کرونا است.

سخنگوی شورای سلامت کیش با اشاره به ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در میان آحاد جامعه، اظهار داشت: عادی انگاری و کاهش حساسیت ها می تواند نگرانی‌ها از موج جدید همه گیری کرونا را افزایش دهد. وی افزود: این عادی انگاری ها، موج های بعدی کرونا را به دنبال دارد که گونه های مختلف این ویروس با جهش های متفاوت در حال رشد بین کشورهای مختلف افزایش یافته است. وی اظهار داشت: تجربه ثابت کرده که هر بار در رعایت‌ پروتکل های بهداشتی عادی انگاری می شود، پیک‌های شدید بیماری رخ داده و هر پیک نسبت به پیک قبلی بیماری شدیدتر  است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها