سواحل کیش پاکسازی شد



سواحل کیش با همیاری فعالان بخش خصوصی، تشکل‌های صنفی و ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مستقر در منطقه، روز جمعه ۲۶ آذر در ۱۰ نقطه از نوار ساحلی پاکسازی شد.

به گزارش صبح ساحل، پاکسازی سواحل و محلات تاریخی کیش عصر جمعه همزمان با آخرین جمعه پاییزی آخرین سال قرن با مشارکت و همکاری گروه های مردمی و دستگاه های مختلف اجرا شد.


«محمدرضا نوایی لواسانی»، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با حضور در بین داوطلبان پاکسازی سواحل اظهار داشت: کار برای محیط زیست کار ایثار و فداکاری برای مردم و آیندگان است حاضران در این اقدام نیک اعتقاد راسخ به آیه معروف که هر کار کوچکی در دنیا و آخرت اثر خودش را می گذارد، دارند.

لواسانی افزود: زیبایی جزیره کیش بخاطر فرهنگ بالا و داشتن شهروندانی مشارکت جو است ‌که در سازندگی آن مشارکت دارند. وی همچنین سرمایه گذاری در بخش زباله و پسماند جزیره و جلوگیری از ورود پساب آب شیرین کن ها به دریا برای حفظ محیط زیست جزیره لازم اعلام کرد و افزود: اداره محیط زیست جزیره باید هرچه زودتر نسبت به جمع بندی رایزنی های انجام شده در این راستا برای تحقق برنامه ها برسد.

«حسین شیرازی منش»، یکی از فعالان اجتماعی کیش در خصوص اهداف این اقدام نمادین گفت: نهادینه کردن پاکسازی سواحل جزیره در آخرین جمعه پاییز هر سال، ایجاد فرهنگ توسعه نظافت محیط زیست و حمایت از آن مهمترین رویکردهای این اقدام است.

شیرازی منش با اشاره به اینکه تقدیر از پاکبانان، محیط بانان و رانندگان حمل و نقل عمومی از دیگر اهداف این اقدام است افزود: این طرح با همکاری فعالان بهش خصوصی، سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت عمران، آب و خدمات، اداره محیط زیست و برخی از دوست‌داران محیط زیست جزیره کیش برگزار شد. وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۱۰ گروه ایجاد و با حضور کیشوندان و مسافران سواحل سواحل ماشه و مسجد حضرت امیر ( ع )، آوای خلیج فارس، پارک نیلوفر، اسکله تفریحی، روستای باغو، پارک سیمرغ، سواحل میکا و پلاژ آقایان، سواحل هتل ترنج و کلبه هور، ساحل مارینا،  مرجان پاکسازی شد.

شیرازی منش با اشاره به اینکه در آیین اختتامیه طرح پاکسازی جزیره کیش یک هزار  پاکبانان، محیط بانان و رانندگان حمل و نقل عمومی با اهدای هدایی تجلیل شد افزود: تامین پنج میلیارد ریال هدایا از سوی فعالان بخش خصوصی فعال در جزیره، سازمان منطقه آزاد، شرکت فرودگاه و بنادر و عمران،آب و خدمات تامین شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها