معاون وزیر آموزش و پرورش:

۱۶۲ هزار گوشی هوشمند به دانش آموزان محروم کشور اهدا شد



رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور با اشاره به نیاز ۳۰ درصدی دانش آموزان یا نیاز ویژه به گوشی هوشمند در ایام کرونا، گفت: تاکنون با همت خیران ۱۶۲ هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان محروم سراسر کشور اهدا شده است.

به گزارش صبح ساحل، «سید جواد حسینی»، معاون وزیر آموزش و پرورش روز یکشنبه در دیدار با استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه دانش آموزان استثنایی به پنج تا ۱۰ برابر امکانات، تحهیزات، اعتبار و فضای آموزشی نیاز دارند. گفت: هم اکنون ۱۵۰ هزار دانش آموز با نیاز ویژه کشور در ۱۷۰۰ مدرسه خاص و ۲۱ هزار مدرسه پذیرا و تلفیقی مشغول تحصیل هستند. وی افزود: سال گذشته خیران بیش از یکهزار و ۴۵۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات توانبخشی، آموزشی و ورزشی کمک کردند.

حسینی گفت: هرمزگان از زمان شیوع کرونا تاکنون چهار هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان کم برخوردار اهدا کرده است و در سالجاری نیز ۴۳ میلیارد ریال اعتبار به این استان برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی اختصاص خواهد یافت.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: براساس پایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی باید برای رسیدن به استانداردهای حداقلی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۱۰ مدرسه متعلق به  هرمزگان بوده که ادامه ساخت بخشی از این مدرسه‌ها نیازمند تخصیص اعتبار بویژه از منابع درون استانی است.

حسینی همچنین با بیان اینکه سرویس دانش آموزان استثنایی از ضرورت های تحصیل است، گفت: ۶۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای سرویس دانش آموزان استثنایی استان هرمزگان به میزان ۱۳ میلیارد ریال از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد و امید است مابقی اعتبار از طریق منابع درون استانی و مشارکت شوراهای شهر تامین شود. وی گفت: در صورت تامین زمین برای مرکز جامع توانبخشی، تشخیصی و آموزشی استان هرمزگان، تجهیزات مورد نیاز آن از سوی آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد.  وی، آموزش و پرورش استثنایی را مولود انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۰دانست و گفت: آموزش و پرورش استثنایی ۷ گروه دانش آموزان با نیازهای ویژه را تحت پوشش قرار داده است و از زمان تاسیس تاکنون ۱۸ برابر پوشش تحصیلی افزایش یافته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از ویژگی های خاص آموزش و پرورش استثنایی، آموزش از بدو تولد به نوآموزان با نیازهای ویژه است و کشور ما در بین کشورهای اسلامی به صورت ویژه خدمات به دانش آموزان استثنایی ارائه می‌دهد.

گفتنی است در این نشست «مهدی دوستی»، استاندار  هرمزگان نیز قول مساعد همراهی با آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان در زمینه  تامین زمین و تجهیزات مورد نیاز را داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها