کیش در معرض خطر جدی شیوع اومیکرون/ دستورالعمل‌های سختگیرانه‌تر در انتظار جزیره



رییس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، گفت: جزیره کیش به دلیل گردشگر پذیر بودن در معرض خطر جدی شیوع اومیکرون قرار دارد.

به گزارش صبح ساحل، «محمدرضا رضانیا»،رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: سویه جدید ویروس کرونا، اُمیکرون از سرایت پذیری بیشتری برخوردار است و پنج برابر بیشتر از سویه دلتا کرونا سرایت پذیری دارد و می‌تواند جمعیت بسیار زیادی را مبتلا کند. وی افزود: با توجه به اینکه کودکان زیر ۱۲ سال هنوز واکسینه نشده‌اند شیوع سویه جدید ویروس کرونا می‌تواند از مدارس آغاز شود و خانواده‌ها را مبتلا کند.

سخنگوی شورای سلامت از ساکنان و گردشگران خواست، دستورالعمل‌های بهداشتی را مانند قبل با جدیت بیشتر رعایت کنند و نسبت به واکسیناسیون مشارکت جدی تری داشته باشند. وی افزود: باتوجه به شیوع سریعی که ویروس امیکرون دارد، "احتمال دارد که طی سه تا چهار هفته آینده شاهد پیک اومیکرون" باشیم بنابر این رعایت ۸۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی ضروری است. وی همچنین کیشوندان را دعوت کرد تا کسانی‌ که دز اول واکسن را تزریق کردند، حتما برای تزریق دز دوم مراجعه کنند و کسانیکه دو دز را تزریق کردند دز بوستر(تقویتی) را تزریق کنند.

سخنگوی شورای سلامت از جوامع صنفی و واحدهای نظارتی خواست مانند قبل با جدیت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند.

رضانیا گفت: سویه اومیکرون جهش‌یافته‌ترین سویه ویروس کرونا است که تاکنون کشف شده و به سرعت در بعضی کشورها در حال افزایش است.سازمان بهداشت جهانی می‌گوید شیوع اومیکرون ظرف فقط سه روز، ۲ برابر می‌شود لذا برای حفظ آرامش اکنون کیش لازم است با حمایت و همراهی مدافعان سلامت و با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی از ورود پیک جدید جلوگیری کنیم.

سخنگوی شورای سلامت اضافه کرد: منتظر نظر قطعی ستاد ملی کرونا هستیم و به دانش آموزان، خانواده‌ها و مدیران مدارس توصیه می‌شود با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی امور آموزش را دنبال کنند. وی گفت: پس از تصمیم گیری ستاد ملی کرونا و ابلاغ دستورالعمل‌های جدید در جزیره کیش نیز تصمیم گیری خواهد شد و شاید دستورالعمل‌های سختگیرانه تری اعمال شود.



برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها