مدیرعامل سازمان منطقه آزاد:

کمبود تخت اقامتی در قشم/ از سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی در حوزه هتل استقبال می‌شود



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با وجود فعالیت‌های صورت گرفته، این جزیره همچنان با کمبود تخت اقامتی مواجه است که در این حوزه از سرمایه‌گذاری اشتراکی سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی به ویژه سرمایه‌گذاران منطقه خلیج فارس استقبال می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «افشار فتح اللهی»، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نشست روسای جوامع هتلداران کشور گفت: هم اکنون ۹۰ درصد از ظرفیت هتل‌های قشم اشغال شده است و این در حالی است که هنوز بسیاری از مردم به دلیل مسایل کاری امکان مسافرت ندارند. وی ادامه داد: نیاز است تا امکانات گردشگری در سطح درجه اول دنیا در قشم ایجاد شود و کیفیت خدمات اقامت‌گاه‌های بومگردی ارتقا یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: باید اقامتگاه‌ها و دهکده‌های گردشگری با معماری ویژه این منطقه و با پیوست فرهنگی متناسب با جزیره قشم ایجاد شوند. وی افزود: گردشگری لوکس و مدرنیته در قشم وجود ندارد، بلکه این جزیر ه به دلیل آثار طبیعی و میراث فرهنگی فاخر خود مقصد گردشگری شده است.

فتح اللهی ادامه داد: ژئوپارک جهانی قشم یکی از افتخارات ماست که تا کنون برای معرفی آن به جهان  تلاش نشده است و همت ویژه ای در این زمینه می‌طلبد. وی اظهارکرد: رواج گردشگری باعث می‌شود مسافران خارجی پس از گردش در کشور، سفیران فرهنگ ایران در کشور خود شوند و  ذهنیتی که رسانه‌های غربی در اثر تبلیغات ایجاد کرده‌اند را تغییر دهند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: تمدن چندین هزارساله قشم در هنر دست ساکنان این جزیره و به ویژه بانوان بومی نمایان شده است که در این زمینه نیز نیاز به ورود سرمایه‌گذاران است تا جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها