آزادی زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان پس از ۱۷ سال



 رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: یک زندانی محکوم به قصاص در استان پس از تحمل ۱۷ سال حبس در نتیجه اعزام هیات صلح و سازش شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس به استان سیستان و بلوچستان و برگزاری نشست های متعدد با اولیای دم از زندان آزاد شد.

 

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه اولیای دم ساکن سیستان و بلوچستان بوده اند، افزود: خوشبختانه تلاش های اعضای هیات صلح شورای حل اختلاف بندرعباس با اولیای دم منجر به ایجاد مصالحه گردید و در نتیجه، محکوم این پرونده پس از تحمل ۱۷ سال حبس از قصاص رهایی یافت.

وی بیان داشت: این پنجمین اعزام هیات صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان به استان های دیگر است و پیش از این نیز اعضای این هیات با سفر به چهار استان کشور موفق به جلب رضایت اولیای دم در پرونده های قصاص شده اند.

رییس کل دادگستری هرمزگان، گذشت اولیای دم در این پرونده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و در تاسی از سیره ائمه معصوم (ع) برشمرد و از تلاش و پیگیری اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس در این خصوص قدردانی کرد.

قهرمانی در پایان با اشاره به تاکید و نگاه ویژه رییس قوه قضاییه مبنی بر لزوم گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها