دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در وین آغاز شد



با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران رسما در شهر وین آغاز شد.

  

به گزارش صبح ساحل،  با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین هشتمین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به منظور رفع تحریم‌ها رسما در هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش آغاز شد.

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را بر عهده دارند. 

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز گفت که در مذاکرات وین سند ژوئن ۲۰۲۱ را کنار گذاشتیم و به سند جدید و مشترکی رسیدیم و افزود: باید به نقطه‌ای برسیم که نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول نفت به صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه نیز امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: ما در وین هستیم که در اولین فرصت به توافقی خوب برسیم که متضمن منافع ایران ذیل برجام باشد. توافقی که اطمینان حاصل کنیم آمریکا بار دیگر حقوق بین‌الملل را به مسخره نمی‌گیرد، توافقی که مطمئن شویم آنچه آمریکا در روی کاغذ متعهد می‌شود هم با تضمین‌های عینی که از آن می‌گیریم در عمل هم نتایج آن را مشاهده کنیم.

خطیب‌زاده بیان کرد: این‌ها اگر در کوتاه‌ترین زمان ممکن حاصل شود ما استقبال می‌کنیم ولی آن‌چه برای ایران مهم است این است که برای ایران هیچ کدام از این تاریخ‌های ساختگی قرارداد الزام آور نیست و هدف ما تنها رعایت خطوط قرمز و منافع مردم است. ما به وین می‌رویم که به نتیجه برسیم و نتیجه برای ما مهم است نه این کارزارهای رسانه‌‌ای.

   

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها