کشت مکانیزه 5۰۰ هکتار پنبه در مزارع سهامی زراعی جگین



مدیر تعاون روستایی هرمزگان از کشت مکانیزه بیش از 500 هکتار از اراضی شرکت سهامی زراعی جگین خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، سیروس اسدپور در جمع خبرنگاران گفت: با ترویج کشت مکانیزه پنبه در شرکت سهامی زراعی جگین جاسک برای دومین سال متوالی، این شهرستان بعنوان قطب اصلی تولید وش پنبه در استان هرمزگان محسوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط آب و هوایی مناسب جاسک برای رشد و نمو پنبه مناسب بوده و با تولید الیافی باکیفیت و بی نظیر برخوردارست.

اسدپور افزود: مزارع پنبه سهامی زراعی جگین با بذرکار «پنوماتیک» به صورت مکانیزه کشت می شود تا آنها بتوانند محصول وش خود را با کمباین وش چین برداشت کنند.

برداشت این محصول از اوایل آبان جاری در این شهرستان شروع شده و تا پایان بهمن ادامه دارد.

 

 مدیر جهاد کشاورزی داراب ادامه داد: بدین ترتیب برداشت محصول از پنج هزار و 500 هکتار از مزارع پنبه داراب آغاز شده و این شهرستان با تولید حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن وش پنبه، مقام اول تولید در استان فارس را دارد.

صالحی از مدیریت کاهش زمان و هزینه برداشت پنبه در داراب خبر داد و عنوان کرد: با ترویج کشت مکانیزه بین کشاورزان، ۸۰۰ هکتار از مزارع پنبه داراب با بذرکار «پنوماتیک» به صورت مکانیزه کشت شد تا آنها بتوانند محصول وش خود را با کمباین وش چین برداشت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی داراب اعلام کرد: با هماهنگی با شرکت تعاونی «پنبه کاران داراب»، ۲۰۰ هکتار از مزارع پنبه این شهرستان به صورت قراردادی کشت شده و تمام نهاده ها و هزینه های کاشت، داشت و برداشت محصول توسط این شرکت در طول دوره رشد و نموی محصول پرداخت می شود و شرکت پس از برداشت محصول این هزینه ها را از کشاورزان دریافت می کند.

 

 کشت مکانیزه در 5۰۰ هکتار پنبه در مزارع سهامی زراعی جگین

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها