نماینده ولی فقیه از روستاهای سیل‌زده در میناب و رودان بازدید کرد



نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس از مناطق سیل زده شرق هرمزگان در میناب و رودان بازدید کرد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته فارس، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان میناب و رودان اظهار کرد: آنچه که امروز بنده در جمع مسئولین و مردم عزیز در شهرستان میناب و رودان شاهد آن بودم روحیه همدلی و وفاق و حضور به موقع در صحنه بود.

امام جمعه بندرعباس گفت حادثه ای که اخیراً در استان هرمزگان اتفاق افتاد سیلی که مناطق هشتبندی، منطقه میناب، بخش هایی از رودان و پارسیان، ومناطق مختلف استان را تحت تاثیر خود قرار داد یک زیبایی‌های رو هم با خودش داشت. از زیبا‌ترین جلوه‌های این اتفاق ، علاوه بر اینکه نعمت الهی بود و مردم از این نعمت بزرگ الهی بهره بردند ما جلوه های همدلی و وفاق و حضور موثر مردم را در این حرکت شاهد بودیم

وی با ذکر این نکته که، روز به روز این روحیه همدلی و همراهی مردم در حوادث غیرمترقبه بیشتر می‌شود، تصریح کرد: خداوند را شاکریم با این نگرانی‌هایی که اول سیل و بارندگی داشتیم با حضور به موقع گروه‌های جهادی، قرارگاه مدینه منوره، مسئولین، همکاری خوب مردم مدیریت شد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: تخلیه کردن ۳یا۴ روستا همزمان در یک شرایط بحرانی در شهرستان میناب کار راحتی نیست آن هم در این شرایط ممکن است به مشکلات افزوده شود که با همراهی و همدلی مردم و مسئولین این اتفاق افتاد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده با ذکر این نکته که منتها ما همیشه معتقدیم که در حوادث اضطراری ۲ مرحله داریم، اظهار کرد: یک مرحله آغاز بحران است که اتفاق می‌افتد که الحمدالله به خوبی مدیریت شد و مردم هم رضایت داشتند.

وی ادامه داد که یک مرحله دیگر توقعات و انتظارات مردم عزیز این است که یک کار اساسی صورت بگیرد که قطعاً باید تدابیری اتخاذ شود که این مرحله به خوبی اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تشریح کرد: امیدوار هستیم که این کار اساسی یعنی لایروبی رودخانه میناب به خوبی انجام بگیرد تا در سال‌های آینده با همچنین حوادثی دوباره مواجه نباشیم.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با ذکر این نکته که مردم عزیز باید همراهی کنند چون این کار لایروبی  کار زمان بری است و بالاخره مردم باید فرصت به مسئولین بدهند تا این کار صورت بگیرد، گفت: همه دست به دست هم دهند که امسال را مدیریت کنیم و به فضل الهی از این مرحله بحرانی و بارندگی های پیش رو داریم عبور کنیم

وی گفت: سه الی چهار کار مهمی است که باید به آن رسیدگی شود، اولین مسئله اینکه با توجه به جنگل هایی که ایجاد شده و جلوی مسیر اصلی رودخانه ها را گرفته است، این رودخانه ها تقریباً سه چهار شاخه شده که هر شاخه ها به صورت فرعی شده قطعا در بعضی از نکات اگر انتقال آب به مسیر فرعی صورت نمی‌گرفت کمتر مورد تهدید قرار می گرفت. لذا لایروبی از مناطق به بصورت جدی و اولویت نخست باید مورد توجه قرار گیرد 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز داشت: اقدام دیگر اینکه سیلاب در بعضی از مناطق، راه ارتباطی را قطع میکند و میان محیط روستایی که در حال حاضر با آب‌نما، رودخانه ها را پوشش دادند نیاز است که پوشش آبنما به پل تبدیل شود، تا مردمی که از مناطق روستایی به سمت شهرستان می آیند با مشکلی در این رابطه مواجه نشوند

حجت الاسلام عبادی زاده بیان کرد: مسیرهای جاده‌ای که عبور کردیم عمر خودشان را کرده و جاده‌ای که نزدیک به ۲۵ الی ۳۰ سال از عمرش گذشته نیازمند مرمت است که مردم این روستاها که یکی دوتا هم نیستند ترددشان راحت تر باشد. همه اینها کارهایی است که می بایست بر اساس اولویت بندی انجام گیرد.

وی اضافه کرد: سیل بندهای کنونی، دائمی نیست البته مشکل مردم را در حال حاضر حل کرده است ولی باز هم ممکن است در آینده آسیب ببینند لذا نیاز است که دولت پای کار بیاید و سیل بندهای مستحکم را ایجاد یا تقویت شود تا در سخت ترین شرایط بارندگی، مشکلی ایجاد نکند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در پایان گفت: ترمیم و باز سازی منازل سیل زدگان مهم ترین مطالبه مردم سیل زده است که نیاز به توجه ویژه دارد تا حداقل بخشی از خسارت به این عزیزان جبران شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها