معاون اول دادستان کل کشورتاکید کرد

دادستان‌ها برای رضایت مردم بیشتر تلاش کنند/ «احمدی منش» به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان معرفی شد



آیین تکریم و معارفه دادستان‌های عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان برگزار و علیرضا احمدی منش به عنوان دادستان جدید بندرعباس معرفی شد.

به گزارش صبح ساحل، معاون اول دادستان کل کشور در این مراسم گفت: امروز دادستان‌های ما جایگاه خود را شناخته‌اند ، به عظمت خود پی‌برده‌اند و هر کجا که موضوعات مهمی که جامعه است  در خط مقدم قرار دارند .حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی که به صورت ویدئو کنغرانس در این مراسم حضور داشت  ادامه داد:دادستانها در هر جا که نیاز به حضور باشد مانند همه  مسوولان قضایی به میدان می آیند تا منویات رهبری معزز را عملی و مشکلات مردم را حل نمایند. وی  افزود: توجه به مقوله توبه و عفو، رحمت و رفعت الهی  از موضوعاتی است که باید با جدیت توسط دادستان‌ها پیگیری شود. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی ادامه داد:یکی از تاکیدات ما در دستگاه قضایی بحث تکریم ارباب‌رجوع بوده که  دستور اسلام، قرآن و ائمه است. وی تصریح کرد: وظیفه دادستان‌ها که  در خط مقدم  و پیشانی دستگاه قضا هستند  بسیار سنگین در این عرصه دارند و باید بیشتر برای کسب رضایت مردم  کوشش کنند. معاون اول دادستان کل کشور اظهار داشت: دادستان جدید باید نظارت بر دادسراها تحت امر استان را ،نظارت بر عملکرد قضات جوان و نحوه برخورد آنها  را به طور جد در دستور کار داشته باشد . موسوی اضافه کرد : دادستانها باید نسبت به لایه‌های زیرین شهر و استان آگاه و مطلع باشد و همیشه در صحنه باشد تا اجازه سواستفاده گرفته‌ شود. وی با بیان اینکه دادستان‌های شجاع و انقلابی، ضد فساد و جهادی باید شناسایی شوند گفت:آنها باید بر مسئولیت‌های مهم گمارده شوند تا امور با سرعت بیشتری پیش‌رود و موفقیت‌ها دوچندان شود. وی صیانت از حقوق عامه ،جلوگیری از بازداشت‌های غیرضروری  و تلاش برای ایجاد صلح و سازش از موارد مهم برای دادستان جدید ذکر کرد.معاون اول دادستان کل کشور در ادامه سخنان با بیان اینکه  این نظام به راحتی به دست نیامده‌ ،همه ما باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که تلاش دشمنان اسلام و ایران به نتیجه نرسد گفت: به همین جهت امروز تمام تلاش دشمن ناامید کردن مردم است و از هیچ‌تلاشی هم فروگذار نمی‌کنند.وی تصریح کرد: وظیفه ما امروز بسیار سنگین است و همه وظیفه داریم که به گونه‌ای رفتار کنیم که مردم از نظام و انقلاب دلسرد نباشند و موازین ارزشمند رهبر معظم انقلاب به ظهور و بروز برسد. موسوی اضافه کرد:هر کجا که مواضع رهبری را پیگیری و اجرایی کردیم به موفقیت رسیدیم و هرجا کوتاهی کردیم با شکست روبرو شدیم و در این امر دستگاه قضایی و دادستان‌ها بایستی بیشتر تلاش کنند چنانچه همیشه نیز این‌چنین بوده‌ است.

پیشرو در برنامه‌های سند تحول دستگاه قضایی

رییس کل دادگستری هرمزگان  در این آیین با بیان اینکه  احمدی منش دادستان جدید بندرعباس  از قضات مجرب  که دوران خدمتش را از محرومترین  نقطه استان بشاگرد شروع کرده است گفت : وی در مرکز استان نیز در مناصب حساس، موفقیت های بسیار خوبی کسب نموده است که از امروز به عنوان دادستان مرکز استان معرفی شد . مجتبی قهرمانی افزود : ما به عنوان کادر قوه قضاییه  در استان هم پیمان هستیم که  در راستای اجرای سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و ریاست قوه قضاییه و همچنین در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های سند تحول دستگاه قضایی پیشگام و پیشرو باشند

همسو بودن اهداف دولت و قوه قضاییه

مهدی دوستی،  استاندار هرمزگان دیگر سخنران این مراسم بود که تسریع در بازگرداندن حقوق مردم و بیت المال از رویکردهای مهم مجموعه دولت در استان دانست. وی گفت:به دلیل روحیه فسادستیز رئیس کل دادگستری هرمزگان، امکان پیشگیری و تسهیل در بازگردانی اموال و حقوق بیت المال بیش از گذشته فراهم شده است.دوستی حذف کاغذ و الکترونیکی شدن سیستم های نظارتی را گام نخست برای حرکت به سوی شفافیت و مبارزه با فساد ذکر کرد و این را بیان داشت که  این مهم در سیستم قضایی و دستگاه های مرتبط با دولت در حال انجام است. وی یادآور شد: به دلیل همسو بودن اهداف دولت و قوه قضاییه، مبارزه با فساد به عنوان یک اولویت جدی مورد پیگیری قرار بگیرد.

احیای اقدامات پیشگیرانه برای کاهش وقوع جرم

علیرضا احمدی منش دادستان جدید بندرعباس  و پس از دریافت حکم به پشت تریبون رفت و گفت:  بر خود وظیفه می‌دانم در جایگاه مدعی العموم، در مبارزه با فساد و تکریم  ارباب رجوع ، احقاق حقوق عامه ثابت قدم باشم و اهتمام  در پیگیری دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی دادستانی کل کشور بکوشم. وی با  تاکید براینکه امنیت عمومی و اقتصادی و اجتماعی استان خط قرمز ماست افزود: ارتقای کیفیت رسیدگی در دادسراها ، احقاق و پیگیری حقوق عامه ،مبارزه همه جانبه با فساد و و قاچاق از اولویت من است . احمدی منش  مهم ترین  اولویت برنامه هایش را احیای اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آسیب اجتماعی و وقوع جرم و کاهش پرونده‌های ورودی ذکر کرد.

گفتنی است :در این مراسم که معاونین دادستان کل کشور، استاندار هرمزگان و اعضای شورای تأمین و شورای قضایی استان هرمزگان نیز حضور داشتند حکم علی‌رضا احمدی‌منش که پیش از این مسئولیت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان را برعهده داشت به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان خوانده شد  و از مجتبی قهرمانی دادستان قبلی قدردانی شد.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها